Nuffnang

Pengikut

Khamis, 15 Oktober 2009

Saya sagat motor EX5


Hari ini aku bagi kebebasan kepada pelajar-pelajar yang lemah untuk menulis apa sahaja . Tanpa ada panduan atau guideline. Matlamat aku mereka dapat menulis 4 ke 5 baris pun jadi la. Aku tak kira sangat tatabahasa atau ejaan.

Yang penting mereka mahu menulis dan ada keinginan yang kuat untuk menulis. Kemahuan untuk menulis mesti timbul daripada dalam hati dan atas kerelaan sendiri. Budak-budak slow learner kalau terlampau di paksa akhirnya mereka langsung tak mau buat apa-apa macam anak murid aku yang sorang tu Bah Roy (ada aku tulis dalam entry yang awal).

Berikut adalah contoh karangan pelajar India. Memang betul-betul tipikal India.

Pada saptu hari saya beli motor. nama motor EX5. warna motor biru. motor spontrim warna pute saya banyaj cante. Saya leta stikir. Saya selalu cuci motor. Saya sagat motor EX5. Saya dan kawan saya res motor saya menang. No motor saya EEE 6636. Hari hari res motor saya menang Saya dapat baja. Pada saptu hari saya dan Ravi res. Kawan saya sudah lagar lori. lepas itu saya antar ke hospital. motor kawan suda Ancor. lepas itu kawan saya suda mati. Saya tak bawak motor. saya.

Kome baca la ada sendiri. Memang terhibur juga layan karangan ini. Ini lah penghibur kepada hati aku. Nak bagi buleh tulih macam ni bukannya senang cukup seksa.

3 ulasan:

  1. Ok juga Jang...dia budak sekolah..Ni Same Value..menteri lagi siap cakap..Pemuda pemuda jangan hisap dada...wanita pula selalulah derma dara...
    Jangan kasi besar kemaluan saya...

    BalasPadam
  2. Betul tu Pak Uda. Dulu kini dan selamanya tak pernah betul cakapnya. Dah nak jadi bahan muzeum pun cakapnya masih tak betul. Ada satu ucapannya yang aku tak boleh lupa "Saya berasa bangang" dia nak sebut saya berasa bangga

    BalasPadam
  3. Betul ker ? Memang bangang pun...Tak tahan Jang aku nak ketawa nih....

    BalasPadam

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...