Nuffnang

Pengikut

Sabtu, 10 Oktober 2009

Takut-takut berani


Sedang aku berjalan menuju ke perpustakaan Tun Seri Lanang aku terpandang kain rentang yang yang ada tertulis tetang pengambilan ahlijawatankuasa pelaksana sekretariat pesta konvo UKM 2009.

Fikiran aku terus mengimbau tentang saat-saat semasa aku menjadi AJK pesta konvo. Disinilah aku mula belajar tentang cara-cara berorganisasi. Tambahan pula antara tugasan aku di pesta konvo ialah menjadi pengacara program pakaian bergam kanak-kanan. Ala-ala rancangan aznil nawawi tu.

Pada mulanya memang ngelabah. Tak pernah aku buat kerja tu sebelum ni. Tambahan persembahan tu diadakan di atas pentas yang besar sambil disaksikan oleh ratusan penonton. Namun aku meneruskan juga tugasan tersebut sehingga ke akhirnya walaupun dalam keadaan takut-takut berani je.

Disini juga aku berkenalan dengan seorang aweks ni. Entah macam mana dia suka sangat nyembang ngan aku. Ada je pekara yang nak disembangkankan apabila bersua muka. Sepanjang pesta konvo tersebut memang hubungan aku ngan dia agak rapat sebagai seorang kawan (jangan salah anggap ha). Tambahan pula aku bertugas dalam sekretariat yang sama . Iaitu sekratariat persembahan.

Aku sempat juga bersama group kamsis D aku mempersembahkan persembahan Dikir Barat. Yang bestnya tu aku sorang-sorangnya mamat perak yang lain semuanya mamat budu. Rasanya Azhar Ridzuan ada snap gambar aku masa persembahan.

Namun hubungan aku ngan aweks tu semakin renggang apabila habisnya pesta konvo tersebut. Namanya aku dah lupa. Namun apa yang dia bagi tau kat aku katanya bapanya manager bank di Sarawak. Sebenarnya banyak lagi kenangan aku sepanjang aku melalui 4 pesta konvo semasa aku di UKM dulu. Nanti aku tuliskan dalam entry yang akan datang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...