Nuffnang

Pengikut

Khamis, 29 Oktober 2009

Cikgu Wayar Putus 2

Cerita 22 Top 60

Aku sambung lagi kisah cikgu putus wayar tu. Sejak kedatangan dia bermacam-macam perkara yang dilakukannya. Kalau di tegur apa yang dilakukanya itu salah ada sahaja alasan yang diberikan .


Apabila ada tugas dan perkara baru yang kita nak terangkan kepada dia, dia akan jawab semua perkara tersebut dia dah tahu. Namun apabila sesuatu perkara itu dilaksanakan amatlah menyimpang daripada arahan yang diberikan. Bukan sekali, bukan dua kali sudah berkali-kali perkara tersebut berlaku.

Fening memang feninglah. Semua guru-guru pening apabila berurusan dengan dia ni. Satu peristiwa yang agak melucukan berlaku semasa sambutan hari guru tahun lepas. Biasalah apabila sambutan hari guru diadakan pelajar-pelajar akan mengadakan pelbagai persembahan utuk menghargai jasa guru.

Apabila tiba giliran persembahan guru, pengacara majlis menjemput mana-mana guru untuk membuat persembahan. Malangnya tiada seorang guru pun yang naik membuat persembahan. Entah macam mana ada lah sorang pelajar melaungkan nama guru putus wayar ni untuk membuat persembahan. Dengan penuh confident dan bangga dia mencapai microphone serta menyanyikan lagu Inggeris.

Kalau tengok kepada gaya persembahannya memang penuh penghayatan. Siap pejam-pejam mata lagi sementara itu tangannya di angkat ke atas dan ke bawah. Kadang-kadang di genggamnya tangan. Ekspresi muka mengalahkan peserta akademi fantasia. Mungkin dia menjiwai lagu itu.


Namun suaranya tuhan sahaja yang tahu. Langsung tak sedap. Tak usah lah cerita bab pitching dan sebagainya. Nak dengor pun tak de selera. Bunyi keretapi atau bas lalu lagi sedap di dengor. Namun apa boleh buat nak tak nak dengor je la. .

Pelajar-pelajar yang dari tadi agak pasif mula bersorak. Bergema satu dewan. Apabila mendengarkan sorakan yang kuat daripada pelajar-pelajar lebih bersemangat lah cikgu wayar putus ni menyanyi. Mendengarkan sorakan tersebut dia menyanyi dengan lebih kuat bersama dengan Feel nya bukan main hebat. Sekali tengok macam budak spastik pun ada.Memang perah santan betul cikgu ni.


Apa yang dia tak tahu sorakan itu sebenarnya bercampur antara suara ketawa dan sorakan yang berniat untuk menyindir dan mengata. Habih je persembahan tu dia turun dengan bangga sambil melambai-lambai tangan. Macam artis la pulak. Nasib la engkau hanya satu dalam seribu. Kalau seribu dalam satu alamatnya haru-biru sekolah.Cikgu oh Cikgu....


Untuk semua pembaca blog, perantau di luar negara dan semua cikgu sebuah lagu yang aku amat suka penuh bermakna dan bersemangat daripada Carpenters



2 ulasan:

  1. hehehe...kesian cikgu tu. Dia ada gangguan mental kot? pepun tabahkanlah hati cikgu utk menghadapi cikgu short wire spt beliau...

    BalasPadam
  2. he he agaknyalah... sehingga hari ini perangainya masih tak berubah...

    BalasPadam

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...