Nuffnang

Pengikut

Rabu, 18 November 2009

Kaki meletup kabummmmmmm.......


Cerita 40 Top 60

Sedang aku membuat warming up untuk persediaan berjalan di atas treadmill. Anak aku yang nombor empat pun meniru aksi regangan yang aku buat. Dalam masa yang sama anak aku yang nombor tiga menarik tempat berjalan treadmill ke bawah. Inilah yang selalu mereka lakukan apabila aku nak memulakan exerscise berjalan dia atas treadmill.

Tiba-tiba anak akun yang nombor tiga ini bersuara "Ayah, letih ayah pun ada kat sini lagi". Jenuh aku fikir apa pulak ada letih aku kat treadmill. Aku mengagak mungkin dia tersilap cakap dan mungkin dia nak cakap macam ni "Ayah belum hilang letih dah nak berjalan atas treadmill".


Mungkin disebabkan sebelum itu aku tercungap-cungap mengangkat beberapa kotak air mineral ke dalam rumah. Aku pun menjawab "Ayah tak letih dah".Dia membalas "Ini una nampak letih ayah ada dekat sini".

Aku tak puas hati
tentang apa yang diperkatakan oleh anak aku lalu aku pun pergi melihat letih yang dimaksudkannya di atas treadmill tersebut.. Ropa-ropanya dia nak cakap kesan peluh aku masih ada lagi kat atas treadmill tu.


Letih yang dimaksudkannya ialah kesan peluh. Macam tu anak aku nombor tiga, confident je dia bercakap walaupun perkatan tersebut salah. Yang aku heran macam mana peluh boleh jadi letih.

2 ke 3 hari sebelum itu anak aku yang nombor tiga ni telah menhuru harakan orang rumah aku . Oleh kerana treadmill ni aku naik kan lagi kelajuannya kepada 5.5 maka pelapik tempat berjalannya menjadi panas.


Aku terpaksa memakai kasut jogging tanpa memakai stoking . Apalagi melecup la kaki aku. Selepas aku bukak kasut tiba-tiba anak nombor tiga aku memekik ke arah emaknya. "Mak kaki ayah meletup".

Apalagi kelam kabut le orang rumah aku yang pada ketika itu berada di dalam bilik air mendapatkan aku . Aku pun terpinga-pinga jugak. Kaki aku melecup bukan meletup.


Ropa-ropanya melecup sudah jadi meletup da.... Dia confuse perkataan meletup dan melecup. Perkatan meletup dia selalu dengar sementara perkataan melecupdia jarang dengor. Maka Melecup jadi meletup. Dia taram semacam je.

Apalagi berhamburanlah derai ketawa kami sekeluarga . ...... Suatu petang yang amat lucu bagi aku. Alahai anak-anak......

3 ulasan:

  1. saya berjalan-jalan di tengah panas sehingga keluar letih....

    boleh tak ayat tu??

    hihihi

    BalasPadam
  2. Vokab anak miker baguih bebenorr...

    BalasPadam
  3. ku tak sempurna

    mungkin boleh kut, nanti aku tanya anak aku

    ashley

    Aku dah kumpul banyak vokab yang pelik-pelik sejak dia kecil.

    BalasPadam

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...