Nuffnang

Pengikut

Jumaat, 13 November 2009

Bukan Mudah

Catatan perjalan Razali Awang menemuramah naib presiden PULO, Masturi Mahkota

Bukan Mudah

Belumpun selesai membuat liputan Persidangan Negara Islam Membangun D8, aku mendapat satu tugasan yang dikira mencabar. Menemuramah Naib Presiden Pulo, Kasturi Mahkota. Aku mendapat restu untuk bertemu tokoh yang berjuang untuk membela nasib penduduk Melayu di Pattani. Ia bukan tugasan mudah. Banyak risiko yang perlu aku tanggung. Dalam soal ini aku meletakkan, nyawa aku di belakang. Yang penting mesej apa yang berlaku perlu disampaikan kepada penonton.



Perjalanan merentas awan menuju ke lokasi pertemuan. Ia menjadi sesuatu yang menguja.


Mengambil gambar dari udara menjadi kemestian ke mana sahaja aku pergi. Cuaca cerah seolah-olah merestui pertemuan kami.

Di bandar ini, kami bertemu. Sebelum berpisah dengan ringkas Kasturi berbisik, doakan perjuangan kami mendapat kemenangan.


Setiap kali membuat tugasan istimewa, aku selalu menyarung jeans Calvin Klein kesayangan aku.

Aku rasa setakat ini, hanya aku yang pakai jeans koyak di pejabat. Lagi banyak koyak lagi seksi ....sebenarnya ia luahan hati aku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...