Nuffnang

Pengikut

Rabu, 18 Februari 2009

Rahib-rahib Firaun dan Amalan Sihir


Firaun-firaun mesir purba adalah Tamaddun tertua di dunia. Antara monumen yang masih tinggal ialah piramid, patung singa berkepala manusia dan tiang-tiang batu. Tidak dapat dinafikan dengan menngunakan teknologi purba mereka mampu untuk membina pelbagai monumen agung yang seghingga kini masih menjadi misteri.

Di sebalik semua itu ada satu budaya gelap yang terselindung di sebalik kehebatan firaun itu sendiri. Pengamalan ilmu sihir dan pelbagai tatacara ganjil menunjangi segenap kehidupan firaun. Itu sebabnya Nabi Musa telah diutuskan untuk menandingi semua ilmu sihir tersebut dengan menukarkan tongkatnya menjadi ular. Ini kerana pengaruh sihir yang sangat hebat telah tercetus di zaman firaun.

Pembuktian mukjizat nabi musa tidak dapat diterima, malah penasihat-penasihat dan rahib-rahib Firaun mendakwa nabi musa juga mengamalkan ilmu sihir seperti mereka. Lakaran-lakaran didinding pemakamam firaun telah mentafsirkan dengan jelas pelbagai amalan sihir, tatarcara ganjil dan sistem kepercayaan mereka yang penuh dengan unsur gelap.

Golongan rahib-rahib dalam pemerintahan firaun merupakan golongan yang paling kuat mangamalkan ilmu sihir dan merekalah lah yang telah menentukan dan membentuk halatuju dan sistem kepercayaan firaun.Menurut mereka yang pakar dalam freemason seperti Christoper Knight dan Robert Lomas mendakwa bahawa mesir purba mempunyai perkaitan yang sangat rapat dengan Freemason.

Ide yang paling penting telah dipindahkan dari mesir purba kepada Freemason ialah bahawa alam ini terbentuk dengan sendirinya dan berkembang secara kebetulan. Bangsa Mesir percaya bahawa benda telah sedia wujud dan adalah tidak masuk akal memikirkan bahawa tuhan telah menjadikan sesuatu daripada tiada. Pandangan mereka ialah dunia bermula apabila aturan menjadi kucar-kacir dan sejak itu terjadi pertembungan antara kuasa tersusun dan kuasa tidak tersusun.

Keadaan kucar-kacir ini dinamakan nun dan seperti gambaran kaum sumer semuanya gelap, jurang berair pekat dengan tenaga, satu tenaga kreatif di dalamnya telah mengarahkan susunan bermula. Kuasa-kuasa terpendam yang berada dalam jirim-jirim berkecamuk ini tidak mengetahui ia telah wujud. Ia hanyalah satu kebarangkalian , satu potensi yang telah terlilit di dalam keadaan berkecamuk ini.

Ini lah yang menjadi teori asas golongan materialime moden dengan istiliah teori evolusi, teori kecamukan dan penyusunan asas jirim. Sebenarnya disinilah Darwin mencedok teori evolusinya yang diangggap sebagai suatu fakta sains unggul namun tidak dapat disokong dengan bukti fizikal yang meyakinkan ahli sains moden.Teori ini hanya digambarkan dalam pemikirannya sahaja kemudian diangkat seolah-olah ia penemuan teori yang agung dan superb. Bagi membenarkan fahaman mereka dengan teori tersebut Freemason terus mengangkat dan menjulang teori tersebut walaupun merela menyedari banyak kacacatan dan keraguan dalam teori tersebut. Anda fikir-fikirkan. bersambung lagi esok.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...