Nuffnang

Pengikut

Selasa, 3 Februari 2009

Jom jadi kaya


Bila aku belek-belek buku-buku lama. Aku terjumpa satu buku kecil yang bertajuk jom jadi kaya. Kalau tak silap aku buku ni aku beli semasa menghadiri kurus motivasi bina usahawan MLM bersama Dato` Dr. Fadzilah Kamsah di Hotel Heritage Ipoh. Tahun nya aku dah tak ingat.

Mengapa mesti jadi kaya

1. Bila kita ada banyak wang kita ada banyak pilihan dalam hidup
2.Orang yang hidup dalam kemiskinan lebih dekat dengan kekufuran
3.Rezeki yang banyak membolehkan hidup lebih tenang, bererti dan lebih berpeluang untuk
beramal.
4. Kekayaan di tuntut dalam agama untuk kebaikan diri dan masyarakat.

Cari sebab kukuh mengapa anda mahu menjadi kaya. Jadikan sebab anda sebagai pokok utama mengapa anda mahu kaya dan berjaya.

Contoh : Anda tidak mahu lagi hidup terbelenggu hutang, sering di caci,dihina saudara. anda mahu memberi kesenangan kepada keluarga anda menikmati kehidupan yang berkualiti.

Takkan Hidup dalam keadaan Rat Race

1. sentiasa berhempas pulas bekerja mecari wang
2. Tiada masa untuk diri dan keluarga
3.Hidup terbelenggu dengan hutang
4.Selalu trtekan
5. terjejas kesihatan dan aktiviti sosial
6. Tak dapat lakukan perkara yang disukai

Kesemua di atas berlaku kerana

1. Kita bekerja hanya untuk wang
2. Pendapatan yang ada cukup-cukup makan
3. Perbelanjan melebihi pendapatan
4. Hutang mengatasai kemampuan.

Bersambung di siri akan datang jom jadi kaya 2.......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...