Nuffnang

Pengikut

Selasa, 10 Februari 2009

LONGEVITY THROUGH THE ORGANIC LIFESTYLE


Daripada tabiat makan, badan manusia akan mengaktifkan satu proses yang dikenali sebagai metabolisme untuk membekalkan darah baru dan sel baru. Apabila kita menelan makanan melalui kerongkong ia dicerna dan diasimilasikan oleh perut dan usus kecil. Bahagian yang berzat alan kekal dalam badan sementara saki-bakinya akan disingkirkan. Ssetengah saki-baki makanan tidak boleh menerusi dinding perut dan usus. Ia sama seperti mendapan kotor di bahagian dalam paip air.

Saki-baki makanan ini akan tetap berada di dalam badan kita. Lagupun terdapat lipatan yang berlainan saiz pada didnding usus. Jika saki-baki itu tidak berganjak, ia akan menjadi najis yang tersumbat di usus. Jika dibiarkan terlalu lama penapaian luar biasa akan berlaku. Bakteria kompleks yang berlipat ganda di situ akan melepaskan unsur-unsur beracun menyebabkan gerakan bakteria bermanfat di dalam usus turut tersekat.

Ini membolehkan bakteria kompleks berlipatganda dengan lebih giat di situ tanpa pengetahuan kita. Akibatnya badan kita mengidap pelbagai jenis penyakit dan menyebabkan ketidakselesaan yang tidak dikenali. Bersambung lagi esok....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...