Nuffnang

Pengikut

Ahad, 1 Februari 2009

Kawek keon dan telur kuba so

Aku ada satu kisah lama. Berlaku kat gerai tom yam kesuma bandar baru bangi. Malam tu kami pakat gi makan lebih kurang empat orang. Sesampai di sana memang ramai orang tengah makan. Makl Cik yang selalu ambik order tu pun agak sibuk.

Menunggu kira-kira sepuluh mint makcik tu pun datang ambik order. macam biasa aku akan order ikut dialek kelate: "Mak cik sup akor so, telur mato kuba so (telur mata kerbau). Yanglain lain pun ikut minta yang sama.

Bila sampai kat member aku yang yang sorang ni. Aku panggil dia kawek keon,nama betul zawawi (orang jawa). Dengan confident dia terus order "makcik telur kuba so (telur kerbau satu). Apalagi dengan makcik dan geng-geng aku pecah perut gelak. Sepanjang makan tu tak renti-rent gelak. Seminggu tak habis isu tu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...