Nuffnang

Pengikut

Sabtu, 7 Februari 2009

Pasar Lambak Tanjong Malim

Gambar 1
Gambar 2
Gambar 3
Gambar 4

Gambar 5
Gambar 6
Gambar 7
Gambar 8

Semalam selepas menghadiri pengebumian sahabat aku Affandi. Aku terus ambik orang rumah yang ada kelas master di UPSI. Selepas makan kat Kedai Andri (Nanti aku akan ceritakan keistimewaan kedai ni) aku terus ke pasar lambak tanjong malim. Ada yang sebut pasar malam. Tapi aku tengok pukul 2.00 dah bukak dah.

Agak lama aku tak ke pasar lambak ni. Banyak perubahan, orang yang berniaga ramai orang baru. Apa yang dijual boleh kata semuanya mengancam. Pergi kat tempat buah-buahan semuanya segar-segar kalah tesco. Ada beberapa gerai yang menyajikan menu mengancam dan sedap. Tengok gambar-gambar di atas.

Gambar 1 : Salah satu lorong kat pasar lambak
Gambar 2 : Gerai nasi ayam ayam percik
Gambar 3 : Gerai katiak ayam kata orang sabah
Gambar 4 : The best lemang and dodol in town (man dodol) Rendangnya pun sedap
Gambar 5 : Gerai apam balik keju dan apam balik pulut
Gambar 6 : Gerai buah fresh
Gambar 7 : Gerai ikan paling fresh cina ramai beli kat kedai ni
Gambar 8 : Gerai nasi kerabu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...