Nuffnang

Pengikut

Ahad, 1 Februari 2009

20.12.2008





Tarikh di atas merupakan tarikh perkahwinan sepupu aku Iswani Ismail. Aku manggil dia ni wani. Ini merupakan perkahwinan pertama bagi keluarga Emak saudara aku Maimunah dan bapa saudara aku Ismail. Suasana perkahwinan di buat secara catering oleh sebuah catering tempatan dari Lubuk Katak.

Suasana perkahwinannya meriah dan dihadiri oleh ramai orang dari kampung sekitar. Dengan suasana nyaman desa dan deruan air sungai Batang Padang yang melatari panorama indah Kg. Jambai menyambut kedatangan hadirin ke majlis perkahwinan tersebut. Apa yang unik makanannya ada petai mentah dan petai rebus. Memang menyelerakan hmmmmmm.

Sepupu aku ni kerja di sebuah Bank di kl begitu juga suaminya. Suaminya ni anak Cikgu Mat Batu tiga Temoh. Cikgu Mat ni aku pernah masuk pertandingan karaoke sekali ngan dia.

Suara dia memang sedap. Kalau tak silap hari tu dia dapat tempat kedua di belakang Liza. Dia nyanyi lagu Azura. Berbalik kepada majlis perkahwinan. Keesokan harinya diadakan pulak kenduri di rumah Cikgu Mat. Ada kompang jawa lagi.Suasananya juga meriah dan makanannya memang sedap. Betul-betul Holiyau. Aku Doakan semoga berkekakalan ke anak cucu dan cicit.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...