Nuffnang

Pengikut

Ahad, 13 September 2009

Selangkah ke Alam Batin (Silat Lincah)


Video Selangkah Ke Alam Batin pernah menjadi kontroversi di Malaysia. Aku masih ingat lagi kedai-kedai yang menyewa video banyak memaparkan iklan selangkah ke alam batin ni. Tiba-tiba video ni di haramkan oleh kerajaan Malaysia.

Setelah pengharaman tu aku mula mencari rakaman video tersebut tapi tak jumpa. Sebab aku nak menyaksikan kandungan video tersebut yang dikatakan mengerikan. Rasanya peristiwa ni berlaku sekitar 80-an.

Baru-baru ni aku jumpa juga akhirnya dalam youtube, memang agak mengerikan jugak. Namun ini hanya sebahagian sahaja aksi-aksinya. Menurut kawan aku yang pernah menyaksikan video tersebut masih banyak lagi aksi mengerikan yang tidak di paparkan.

Saksikan Mahaguru Omar Din punya hayunan parang memang full power. Kalau dalam keadaan biasa tentu putus dua badan. Tumbukannya pun memang padu, dalam kedaan biasa mahu patah tulang dada.

Apa pun aku berharap agar video ni dikeluarkan semula untuk memberi peringatan kepada kita bahawa sebenarnya orang melayu ni mempunyai ilmu pertahanan diri yang hebat dan mampu membentuk jatidiri serta semangat perpaduan dan rasa yang tinggi untuk mempertahankan kedaulatan agama, bangsa dan negara. Saksikan rakaman tersebut.






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...