Nuffnang

Pengikut

Ahad, 6 September 2009

Dah lama dah....

Sebut kumpulan SYJ atau Sofea sapa yang tak kenal. Pakaiaanya memang lain dari yang lain. Sekali tengok memang ganas. Lagu-lagu dia pun boleh tahan keganasan muziknya macam lagu orang timur, Hati syaitan, Teruskan dan mata sepet.

SYJ 1986 (Battle of the Bands) L-R, Allahyarham Eduat (dram), Zam (gitar), Amir (vokal) dan Man Rani (bass).

Namun terselit juga lagu yang tangkap leleh yang semacam tak sesuai dengan imej yang ganas seperti bungan padang pasir dan banyak lagi.
Cuba perhatikan gambar di bawah. Agak-agak sapa ye?. Nilah Man Rani sekarang yang pernah meruntun perasaan pendengar dengan lagu hitnya Bunga Padang Pasir.
Yang pakai baju biru tu kenal ke. Tulah Amir SYJ dan Sofea yang amat terkenal dengan aksi ganas dan suaranya yang garau da bertenaga.
Macam tak percaya. Memang betul-betul dah jadi otai. Dah macam pakcik-pakcik aku je. Apa pun mereka inilah yang mewarnai dan menyemarakkan zaman rock kapak dulu. Yeh...yeh.... Namun ada satu berita yang aku tak tau walaupun dah lama cerita iaitu Syed Noor Eduat aka Duat (drummer SYJ) telah meninggal dunia pukul 11 pagi, 11 Oktober 2006 di Hospital Besar Ipoh (punca: komplikasi paru-paru).

Kalau nak mengimbau lebih banyak info tetang rock kapak berkunjung ke sini http://rockterusrock.blogspot.com




5 ulasan:

  1. man rani pernah masuk pusat serenti raub tahun 2009

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lu apa kes yop..biar lah dia nk masuk mana pun..ko apa sakit..epy kepayang,,wa tau lu sapa..sakit

      Padam
  2. Thanks atas info Bro.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Man rani otai,masih berbisa....terus kan man rani syj dari epy kepayang

      Padam

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...