Nuffnang

Pengikut

Rabu, 9 September 2009

Estet Sg. Biong, Sauk



Aku memang sukakan filem-filem Mamat Khalid. Cuma satu je filemnya yang aku tak suka ialah filem Lang Buana. Filem lain yang aku suka Man Laksa, Zombie Kg. pisang dan Rock. Tengok le berapa kali pun tak jemu rasanya.

Sememangnya aksi-aksi dalam filem Mamat Khalid dekat sangat dengan citarasa aku dan sesetengah peristiwa yang dipaparkan pernah berlaku dalam hidup aku. Apabila abang Mat akan keluar dengan filem barunya Estet, aku dah tak sabar-sabar rasa nak menontonnya.

Aku dapat membayangkan keseronokan ceritanya. Sudah tentu banyak terselit adegan-adegan lucu dalam filem estet. Bagi mereka yang pernah tinggal di estet sudah pasti terhibur dan tersentuh dengan kegiatan harian yang mungkin akan di paparkan dalam cerita ini.

Macam aku menonton filem rock bersama anak-anak. Ada adegan yang aku cakap kat anak-anak aku "Ayah dulu macam ni le". Begitu juga filem Man Laksa mengingatkan aku zaman-zaman kecil ketika menyaksikan persembahan pentas yang pernah diadakan di tempat aku. Ini yang mahalnya filem Mamat Khalid. Menyentuh memori silam.

Apabila menonton Zombie Kampong Pisang tak de pulak aku cakap "Ayah dulu pernah jadi Zombie".

Aku menunggu-nunggu juga sambungan filem Rock 2. Kata abang mat filem tu memang nak di sambung. Sebelum Rock kita layan estet dulu. Amacam kawan-kawan. Teringat suatu ketika dulu aku selalu menziarahi bapa saudara aku yang tinggal di estet Sg. Biong, Sauk. Selalunya akan duduk di estet ni 2 ke 3 hari. Sempat juga merasa suasana estet......

Lihat juga persembahan lagu filem estet di kemuncak anugerah filem. Yang lucunya Awie nyanyi lagu tu dalam bahasa tamil. Meman mantop....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...