Nuffnang

Pengikut

Rabu, 9 September 2009

Lagi liputan filem estet




KUALA LUMPUR, 3 JUN 2008: Apabila pengarah Mamat Khalid berhasrat untuk mengambil penyanyi Alleycats, David Arumugam untuk berlakon filem komedi terbarunya Estet, ia bukanlah angan-angan kosong atau cakap temberang.

Hakikat ini kerana dalam diam-diam, penggambaran untuk babak David itu sudah pun dilaksanakan, sejak awal minggu ini dan Mamat sangat berpuas hati dengan mutu lakonan penyanyi berambut Afro itu.

"Saya sangat berpuas hati dengan hasil lakonan David. Bagi saya dia memang dilahirkan untuk menjadi penyanyi dan pelakon. Walaupun baru pertama kali berlakon dengan watak lelaki kampung, dia tetap hebat dan bersahaja.

"Dalam Estet, David perlu bercakap Tamil termasuk menyanyikan lagu Tamil seperti ketika memandu kereta. Tapi, ada satu babak yang lucu dan mendebarkan iaitu menunjukkan David hendak 'diletupkan'. Kalau nak tahu sebab apa, anda semua kenalah tunggu dan tengok filem ini," kata Mamat kepada murai.com.my, ketika dihubungi hari ini.

Mamat akui ada beberapa masalah yang timbul sepanjang hendak memulakan filem ini tetap ia sama sekali tidak pernah melemahkan semangat semua yang terbabit. Estet adalah filem sulung terbitan Mamat sejak menjadi pengarah.

Senario itu bagi Mamat Khalid membuktikan bahawa seluruh tenaga krew produksi serta barisan pelakon filem itu telah meletakkan kepercayaan yang tinggi bagi melihat projek itu berjaya.

"Alhamdulillah, ia macam satu miracle (keajaiban) apabila tiada seorang pun daripada krew Estet menarik diri. Walaupun, jadual penggambaran terpaksa diubah, masing-masing tetap turun padang memberikan komitmen.

"Satu lagi, niat kami adalah untuk buat filem yang mempunyai wajah dan budaya Malaysia dalam erti kata sebenar," katanya.

Mamat berkata ketika ini mereka sedang menjalani penggambaran Estet di lokasi Padang Rengas, Perak.


Insiden menarik di lokasi penggambaran

Pengarah yang penah menghasilkan filem Kala Malam Bulan Mengambang, Zombie Kampung Pisang, Man Laksa, Rock serta Lang Buana ini mengakui bahawa dia telah cuba melakukan kelainan dalam memilih babak yang ingin dijayakannya terlebih dulu pada hari pertama penggambaran.

"Tidak pernah-pernah saya melakukan babak letupan menggunakan phyro-technic pada hari pertama penggambaran filem saya. Tapi, dalam Estet saya telah mencuba untuk melakukannya.

"Memang gempak. Sebab itulah babak David (Arumugan) 'diletupkan'. Banyak lagi yang menarik dalam filem ini yang mengisahkan keriuhan hidup di kawasan ladang," katanya.

Selain David Arumugam, barisan pelakon lain yang turut menjayakan filem ini ialah Farid Kamil, Sashi Tharan, Jasmin Michael, Kanchana, Rosyam Nor, KS Maniam, TS Mohan, Siti Fazurina, Sofi Jikan dan Mislina.

Artikel dipetik dari Murai.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...