Nuffnang

Pengikut

Ahad, 13 September 2009

Cakera Alam

Dulu-dulu memang aku suka baca suratkhabar tabloid atau surat khabar nyamuk seperti mingguan perdana dan sebagainya. Ada terdapat macam-macam iklan yang bisa mempengaruhi kita.Sejauh mana kebenaran sesuatu Iklan tersebut aku pun tak tau . Salah satu nya Cakera Alam.

Aku ingat lagi mula-mula cakera alam ni di iklankan aktivitinya lebih tertumpu kepada seni mempertahankan diri. Iklannya menawarkan kelas pembelajan ilmu mempertahankan diri dan bagaimana meningkatkan tenaga dalaman. Kemudian secara beransur-ansur aktivitinya lebih tertumpu kepada perubatan Tradisional yang mampu menyembuhkan pelbagai jenis penyakit.

Kehebatan pengasasnya tersebar daripada mulut ke mulut dan lebih mendapat perhatian orang-ramai apabila rangkaian TV tempatan dan antarabangsa yang mula memaparkan kehebatannya secara visual.

Antara kehebatannya ialah menunggang motosikal dengan menutup mata, menjilat besi panas dan kemampuan tubuhnya mengeluarkan arus elektrik serta macam-macam lagi. Ramai juga selebriti seperti Raihan yang menuntut ilmu mempertahankan diri tersebut.

Kalau tak silap aku tahun sudah dalam forum carigold terpapar satu artikel dan video youtube sebuah televisyen korea yang membongkar tentang aktiviti Cakera Alam yang dikatakan menggunakan trick silap mata. Namun anda nilaikan sendiri berdasarkan video yang dipaparkan di bawah.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...