Nuffnang

Pengikut

Jumaat, 22 Mei 2009

PANKAJA KASTURI (Penawar Batuk)

Sejak sepuluh tahun yang lalu batuk dan aku cukup sinonim. Bila mula batuk aku dah mula risau sebabnya kalau dah mula batuk 2 ke 3 bulan le jawabnya. Bila check di Hospital tak de pulak penyakit yang serius. Namun aku memang ada pengalaman hitam pernah termakan s#$%^&.

Agak lama juga aku menderita. Hilang kejap kemudian datang balik sehinggalah aku berubat cara tradisional baru lah kurang. Namun batuk tak terus hilang. kadang-kadang jadi jugak. Cukup merisaukan aku. Kena kipas angin langsung tak boleh. Sikit je kena angin terutama waktu malam batuk la aku. Kadang-kadang sampai pagi batuk. Tertidur sebab dah terlampau letih.

Sampai satu tahap aku dah give up. Sebab check di hospital ok tak de apa. Maka aku cuba mencari-cari maklumat di internet. Macam-macam aliran perubatan aku baca. Macam-macam produk aku cari asalkan yang ada kaitan ngan batuk.

Kemudian aku terbaca satu artikel tentang batuk. Menurut artikel tu antara punca batuk berterusan ialah paru-paru dah tak kuat disebabkan oleh perkara-perkara tertentu. Artikel di cadangkan produk Ayurvedha dan Habbatus Sauda untuk menguatkan semula paru-paru.

Aku pun terjumpalah satu produk Ayurvedha yang bernama Pankaja Kasthuri. Merata kedai aku cari akhirnya jumpa kat kedai yang menjual produk-produk India. Kalau tak silap aku harganya RM 25.00.

Setiap malam aku makan sesudu besar. Rasanya memang rasa rempah ratus. Jintan manis, kayu manis, lada hitam dan sebagainya. Agak pedas sedikit rasanya. Selama seminggu aku amalkan belum nampak kesan. Masuk minggu kedua batuk aku semakin kurang dan kurang dan kurang.

Akhirnya sehingga hari ini aku susah nak kena batuk. Alhamdulillah........ Kalau ada sapa-sapa yang ada masalah batuk cubalah Pankaja Kasthuri. Carilah di kedai-kedai yang ada menjual barangan India. Slogan aku "Paru-paru kuat, batuk sifar".....

25 ulasan:

  1. kat kedai mane bleh beli ek???

    guardian ade x?

    BalasPadam
  2. kat kedai yang ada jual barang-barang india. Harganya dalan RM24.00

    BalasPadam
  3. kat shah alam ade x?
    kat ne nak beli ek?

    BalasPadam
  4. Mungkin ada cari dikedai yang menjual produk-produk india seperti minyak rambut, herba dan sebagainya. Kat guardian memang tak de. Kedai India sahaja yang ada jual

    BalasPadam
  5. adeh....
    puas dah mencari....
    uhuhuhuhuhu

    BalasPadam
  6. kalau percaya dengan aku, boleh aku tolong belikan dan aku akan pos, tapi lambat sikit lah mungkin lepas raya

    BalasPadam
  7. dear anjang,
    boleh tolong belikan i pankaja kasturi ni? i ni tak tahan dah sakit batuk ni, nak cari kedai india tak tahu. nanti emel i kat abyadh26@yahoo.co.uk

    BalasPadam
  8. fokus dan doa. Allah permudahkan anda memiliki panjaka kasthuri untuk sehat dan aktif sediakala... perjua perkara nak buat mestilah pasang niat kerana Allah Taala, pasti hebta berganda!

    BalasPadam
  9. terima kasih tuan atas perkongsian ilmu yang hebat ini, insyallah saya akan mempraktikkannya dalam kehidupan seharian

    BalasPadam
  10. area kl kat mane ade jual...batuk dah masuk 4 miggu x baik-baik lagi,,,,,please.....

    BalasPadam
  11. kalau x pun tolong beli,,,nanti i pos wang dengan alamat,,,,, mie3241@yahoo.com

    BalasPadam
  12. salam en anjang..mcm mane cara makannyer dengan habbatus sauda..kene campur pankaja kasturi dan habbatus sauda dlm air suam ker?

    BalasPadam
  13. Kat Klinik Kami, Klinik Komplementari Sam Shifa ada Pankaja Kastur. Kami preskrip bukan sekadar untuk batuk malah Asma pun baik. Terdapat juga pesakit sinus dengan simptom yang sama bolhe diubati dengan integrasi perubatan Ayurveda, Akupuntur dan Homeopathy.
    Boleh hub. kami 013-4525198 sekiranya memerlukan bantuan kesihatan daripada Dr. Aishah.
    Semoga membantu semua pembaca...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya mengidap atshma sejak umur 30-an. Pankaja Kasturi ne sesuai tak utk penyakit ne. Mohon beri penjelasan. Terima kasih

      Padam
  14. Saya BOLEH MEMBEKAL secara pos Panjaka Kasturi kepada sesiapa yang berminat. Hubungi saya secara email di upse.legal@hotmail.com

    BalasPadam
  15. ...ATAU sms saya ke 012-2934694 untuk penghantaran Penjaka Kasturi dengan segera.

    BalasPadam
  16. Anjang,terimakasih ats info. Alhamdulillah sya dah dapat panjaka kasturi ni tadi dgn harga rm27.00. Sesiapa yg nak beli bole cari dekat area little india berdekatan masjid jamek kl. kedai tu kecik je terletak betul2 main road ke puduraya. Selamat mencari..

    BalasPadam
  17. Insyallah tuan saya doakan anda cepat sembuh

    BalasPadam
  18. Salam..saya dh 6 bln batuk..kahak bkn thap hijau lg tp dh thap caler perang..kdang2 ad tompok drah..dada rsa skt mcm kna tikam..abdomen pn skt sgt..salu rsa lemah dan dmam..dh mcm2 ubt sya try..jumpa doktor tau sje lah..pakar pn dh xguna lgi..dh hampir putus harapan..ubat ni btol2 membantu ke?

    BalasPadam
  19. Jangan putus harapan ...setiap penyakit ada penawarnya...yang penting terus berusaha....mungkin Pankaja Kasturi ini jawapan kepada penyakit anda...Insyallah..Tidak bergerak satu zarah melainkan dengan kehendaknya..

    BalasPadam
  20. kat shah alam mana nak cari ye.cik anjang boleh tolong tak.

    BalasPadam
  21. Biasa ada kat kedai juaalan barangan india...

    BalasPadam
  22. sesiapa nak beli boleh contact saya... hege barang tu dlam 25.00jer tak termasuk belanja pos . Bagi la cost transport dan upah he he. saya jual RM30. pos akan diberi tahu nanti.
    email saya anugerah.kreatif@gmail.com

    BalasPadam
  23. pada azirah razali, saya pun camtu gak.. saya batuk sampai cramp perut.. jenuh nak luruskan badan balik and gosok2 kat perut.. kahak memang banyak.. walau dah batuk keluarkan tapi tetap produce lagi..saya ada asma..saya masih guna serbuk ni..dia tak la membaikkan tapi mengurang..kerana apa yang saya tahu pesakit asma ni sensitif..bab makan nak jaga.. so selagi kita makan selagi itu la tekak ni meragam.. pada penderita asma, cuba elakkan pewarna yang strong, pengawet dan perisa.. kalu minum sirap ros tu jangan letak pewarna lebih2. jawapnya tak sampai 1 jam you dah sempuh. sama jugak dgn pengawet.. ingat dlam sos tiram/kicap/sardin ke apa ker.. sume ada pengawet.. cuba kurangkan.. inyaAllah nafas lega.

    BalasPadam

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...