Nuffnang

Pengikut

Sabtu, 9 Mei 2009

Apo kono eh jang








Agak lama aku tak pergi Negeri Sembilan negeri beradat. Entah macam mana pagi tadi member aku, aku budak minang ni ngajak aku ke Negeri Sembilan jumpa abang dio. Kojo banyak jugo ni, tapi rasa nak pergi pun ada. Sebab abang dio ni ada kodai makan yang memang famous kek Negeri Sembilan. Nanti aku cerita lepas ni.

Negeri Sembilan bukan asing bagi aku satu ketika dulu. Aku kerap berulang-alik ke negeri Sembilan semasa mengendalikan Seminar Teknik-teknik menjawab soalan berkesan untuk pelajar SPM,SRP dan STPM selama dua tahun berturut.

Seminar ni aku anjurkan one man show. Agak lumayan untung dia. Dari menyangkut banner, menempah dewan, cari penceramah,mencari peserta, iklan radio semua aku buat sorang-sorang. Tu yang agak kerap aku berulang ke Seremban. Namun dulu tak la sesak macam ni. Tadi aku lalu sesak betul.

Lepas itu aku kerap pulak berulang ke Port Dickson setiap minggu. Masa tu bakal orang rumah praktikal kat Port Dickson. Masa aku berulang-alik tu highway Port Dickson tak de lagi. Terpaksa melalui jalan lama yang agak merbahaya dan gelap pada waktu malam. Selalunya aku bertolak balik waktu malam.Namun Cinta hati punya pasal lautan api pun sanggup ku redah...... ha ha ha

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...