Nuffnang

Pengikut

Rabu, 20 Mei 2009

Remote Ajaib (Kejap ada kejap tak de)

Tadi aku menghadiri mesyuarat NGO yang melibatkan makcik-makcik. Biasa le bila mesyuarat ngan orang tua bukannya mesyuarat tapi menyembang. Penat bercakap pun kadang-kadang mereka tak paham dan kadang-kadang tak dengar (Sound Trouble). Mahu tak mahu terpaksa la ulang tiga empat kali.

Ada seorang makcik ni dia terseluk-seluk dalam beg dia. Aku perhati je apa yang dia cari. Agak lama aku tengok bila dia keluarkan barang tu maka keluarlah remote Astro. Dalam kepala aku makcik ni pun main sorok-sorok remote ke. Sampaikan datang mesyuarat pun bawak remote.

Bila tengok gelagat makcik tu teringat aku gelagat anak-anak aku yang berebutkan remote astro. Kadang-kadang nak pergi sekolah ada la yang akan menyorokkan remote. Kadang-kadang dalam almari, dalam bantal, bawah toto, celah almari baju dan sekali tu aku jumpa dalam peti ais.

Memang parah kes berebut remote ni. Kadang-kadang terpaksa guna kuasa VETO. Kadang nak marah jugak. Mana idaknya kalau anak-anak pergi sekolah agama rakyat waktu petang letih le nak tunggu deme balik. Jenuh le nak nukor satu channel ke satu channel secara manual.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...