Nuffnang

Pengikut

Jumaat, 8 Mei 2009

Rafie Derim

Kalau ke Bidor aku cukup suka makan di kedai Tom Yam Niza. Berhadapan dengan klinik kereta Mat. Makanan dia sedap dan banyak. Lepas tu aku amat tertarik dengan telatah salah saeorang pekerjanya yang suka bergurau. Hampir setiap petang aku di Niza ni.

Kemudian agak lama aku tak singgah kedai ni disebabkan kesibukan tugas-tugas dunia dan keterbatasan masa. Satu petang tu aku singgah juga kat kedai ni. Tapi mamat yang selalu bergurau ni tak de.

Aku tanya kat taukeh dia. Taukeh dia cakap mamat tu dah meninggal dunia dalam peristiwa Tak Bai. Terkejut aku dan aku sedekahkan alfatihah buat mamat ni walaupun sampai ke sudah aku tak tau nama dia dan asyik panggil dia awe je.

Dalam pada itu aku teringat kawan baik aku Rafie Derim. Dia ni memang tukang masak Tom Yam. Banyak kali dia bawak aku ke kedai saudara-mara dia di KL. Aku dan dia pernah berjanji nak bukak kedai Tom Yam. Namun aku lost contact ngan dia apabila dia balik ke Pattani.

Cuma ada beberapa member kata pernah jumpa dia di Ampang dia bukak kedai Tom Yam. Yang aku risau takut dia pun terlibat dalam peristiwa Tak Bai. Minta dijauhkan tuhan. Rafie pernah ajak aku mengembara ke Thailand. Katanya kita boleh tidur 2 ke 3 hari ke Bangkok. Di Bangkok ramai sedara mara dia.

Kemudian boleh meneruskan perjalanan ke Chieng Mai. Masalahnya masa tu Thailand tengah bergolak. Aku pulak risau. Dia ok je. Mana la Rafie Derim teringin sangat aku nak jumpa dia. Kalau tak dapat bukak kedai Tom Yam, dapat makan Tom Yam kedai dia pun jadi le. Rafie punya masakan memang sedap. Banyak kali dia masak untuk. Mavellous. Undelege Nalade........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...