Nuffnang

Pengikut

Jumaat, 19 Jun 2009

Mee Udang Mak Jah Kg. Menteri, Kuala Sepetang




Sedang membelek buku kat pameran buku MPH di Atrium Taiping Sentral orang rumah telefon, katanya mesyuarat dah habih. Sempat la aku beli lima buah buku bernilai hampir RM 100.00. Aku pun bergegas mengambil dia di Taiping Golf Resort.

Memandangkan hari masih awal aku ambil keputusan untuk ke kuala sepetang. Sambil berjalan sambil menikmati Mee udang Mak Jah. Dah lama berniat nak singgah kat kedai Mee udang Mak Jah tapi banyak sangat urusan. Hari ni baru aku dapat singgah.

Kepada yang nak cari kedai Mee udang ni berhati-hati sikit. Sebab sepanjang jalan dari Simpang ke Kuala Sepetang ni banyak sangat gerai mee udang lain yang wujud bagai cendawan tumbuh. Aku pun hampir keliru.

Mujurlah Mak Jah ni meletakkan bunting dan banner yang banyak di sepanjang jalan ke kedainya. Kalau tidak confuse juga. Aku order mee banjing udang spesial. Memang nalerke udangnya. Besor-besor dan fresh. Cuma dari segi rasa bagi aku biasa sahaja nothing special. Kalau tak tahan pedas makan udang je la.

Nasib baik hari aku pergi tu hari khamis kalau hari rabu kedai Mak Jah ni tutup (menurut kata pelayan kedai Mak Jah). Aku tercari-cari juga Mak Jah tak de pulak aku nampak. Orang tak berapa ramai mungkin sebab hari tu hari bekerja. Selepas aku sampai tiba pula pelancong dari Singapore.

Selepas snap-snap gambar aku pun apa lagi balik le menuju ke teratak indah. yang terletak beratus kilometer jauhny. Oleh kerana badan tak berapa sihat aku suruh orang rumah aku drive. Aku pun terus terlelap kepuasan setelah dapat juga merasa mee udang Mak Jah. Bukan Mak Jah ye......... Kalau pelayan mak jah tu ok gak...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...