Nuffnang

Pengikut

Jumaat, 5 Jun 2009

KEA FARM DAN KECENDAWANANNYA








Kea Farm destinasi wajib yang perlu aku singgah kalau ke Cameron. Ada tiga tempat yang aku pasti singgah disini. Untuk pengetahuan kome kat sini ada satu gerai yang jual sayur organik. Aku cukup suka beli sayur di sini. Harganya mahal sikit daripada sayur biasa. Kali ni aku tak dapat jumpa taukeh dia. Yang ada hanya pekerja Nepal yang bernama pinky sahaja.

Tempat kedua yang aku suka singgah ialah lori yang menjual jagung mutiara. Jagung ni kat Cameron je ada. Makan mentah pun sedap. Rasanya memang manis. Semanis anak murid aku yang bernama Julia (mesti zayyat nak tengok gambo dia).

Tapi kena hati-hati kadang-kadang dapat yang lama dan tak fresh serta rasa manisnya hampir hilang. Satu lagi tempat yang aku suka singgah ialah gerai yang hampir sekali ngan jalan. Gerai tu ada jual cendawan goreng.

Cendawan goreng ni memang sedap terasa sungguh kecendawanannya. Taukehnya Melayu jadi tak perlu was-was. Kalau kedai jual cendawan goreng yang lain tu semua taukehnya Cina. Pekerjanya Indon diletakkan di bahagian hadapan. Sendiri mau ingat la.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...