Nuffnang

Pengikut

Isnin, 22 Jun 2009

THE KEY TO A HEALTHY LIFE 1

Aku selalu ngantuk dan kurang bertenaga serta keletihan setiap kali lepas makan nasi bersama lauk-lauk sperti ayam, ikan atau daging. Kadang-kadang sampai empat lima kali nguap. Mata tak tertahan-tahan rasa nak tidur. Rasanya anda juga ada pengalaman seumpama ini.

Aku sentiasa mencari jawapan kepada permasalahan itu. Akhirnya aku berjaya menemui punca dan berjaya merungkai permasalahan tersebut. Nak tau? Baca dan terus baca. Mungkin agak sedikit panjang untuk aku menghuraikannya.

Ramai saintis hari ini menkaji tentang kombinasi makanan. Jawapannya ada di situ. Sebenarnya permasalahan ini amat mudah untuk dirungkaikan. Hanya dengan sikit ilmu dan pengetahuan. Asas utamanya ialah sesetengah makanan tidak boleh dimakan dengan sesetengah makanan yang lain.

Jenis-jenis makanan yang berlainan memerlukan jus penghadaman yang berlainan. Umpamanya nasi lain jus penghadamannya berbanding dengan ikan . Begitu juga daging dan kentang, keju dan roti serta susu dan bijirin.

Kombinasi makanan diatas sekiranya di ambil bersama dia akan merosakkan sistem dalaman badan secara beransur-ransur dan menurunkan keberkesanan penggunaan tenaga harian kita. Akhirnya selepas mengambil makanan tersebut kita akan berasa letih, mengantuk dan kurang bermaya. Soalnya mengapa Baca dalam entry yang seterusnya Bersambung.......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...