Nuffnang

Pengikut

Ahad, 14 Jun 2009

Makanan sebagai ubat dan ubat sebagai makanan

Semasa aku tengah aktif sebagai stokis merangkap speaker untuk program HPA kerap aku menghadiri majlis-majlis pengayaan ilmu tentang herba. Banyak panduan dan pengetahuan yang mendalam tentang sesuatu jenis herba yang aku perolehi daripada Hj. Ismail taukeh HPA.

Antara kalimat keramat yang selalu diungkapkan "Jadikanlah makanan sebagi ubat, dan ubat sebagai makanan". Hari ini ungkapan ini banyak digunakan oleh syarikat herba yang lain. Ungkapan di atas bermaksud makanan yang kita makan pada hari ini mampu untuk mengekalkan kesihatan badan asalkan ia bebas penggunan bahan kimia,racun serangga dan seumpamanya.

Atau lebih tepat lagi Organik. Ini lah yag sedang diusahakan oleh HPA Industries. Itu sebab kita kena sokong HPA ni. Hj. Ismail juga pernah cakap kebanyakan produk herba indonesia mengandungi bahan kimia dan dadah terlarang. Namanya sahaja herba tetapi di campur dengan bahan-bahan bukan organik. Kesannya cepat. Tetapi dalam jangka panjang dia akan mengganggu fungsi lain-lain organ.

Itu sebab bila syarikat herba Malaysia terutamanya yang diasaskan oleh Bumiputra Islam pasti akan dapat sambutan menggalakkan. Kerana mereka tahu selalunya syarikat Bumiputra Islam jujur dan amanah terutamanya dalam menentukan ramuan herba dalam sesuatu Produk.

Hari ini HPA semakin gagah di Indonesia sehinggakan Kopi Radix selalu kehabisan Stok. Aku mengimpikan banyak lagi syarikat Bumiputra Islam yang akan berjaya seperti HPA. Hari ini pasaran timur tengah, Indonesia dan banyak negara Islam dan juga negara bukan Islam lebih mempercayai produk yang dikeluarkan oleh Syarikat Malaysia Bumiputra Islam.

Kerana apa kerana kebanyakan syarikat seperti ini jujur dalam isi kandungan produk sama ada yang berkaitan dengan halal/haram, penggunaan dadah terlarang dan bahan kimia. Mereka tidak lagi was-was dan rasa serba salah dan tetanya-tanya di dalam hati benarkah sesuatu produk itu benar-benar 100% herba dan Organik.

Kalau Syarikat yang bukan Bumiputra Islam sendiri mau ingat la. Dah banyak contoh-contoh penipuan dan penyelewengan demi mengaut keuntungan yang besar hasil kesusahan dan kesegsaraan orang-orang yang menggunakan produk mereka. Lu fikir la Sendiri........ Assalamualaikum

2 ulasan:

  1. pak lurah felda palong 917 Disember 2009 pada 8:04 PTG

    salam dan selamat menyambut maal hijrah 1431H
    semuga tahun baru akan membawa kita ramai kenalan dan membawa pernyagaan kita terus maju di hadapan pak lurah adalah pengemar tongkat ali saban hari pagi petang dan malam misti perkena tongkat ali salam dari pak lurah,

    BalasPadam
  2. terima ksih pak lurah berkunjung ke sini. Kalau tak pahit bukan lah tongkat ali namanya

    BalasPadam

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...