Nuffnang

Pengikut

Selasa, 7 April 2009

Radix Fried Chicken dan HPA


PENGARAH URUSAN HJ. ISMAIL BIN AHMAD
CAWANGAN TERBARU DI ALOR STAR
CAWANGAN SULUNG SG. PETANI




HPA merupakan sebuah syarikat bumiputra islam yang berjaya buat masa ini. Tag line kopi RADIX "Mai Secawan" berjaya melonjakkan kembali HPA di dalam dunia MLM. Untuk pengetahuan anda HPA pernah jatuh teruk. Perniagaanya tak jalan. Stok barangan berlambak-lambak dikilang. Ini kerana sebilangan besar leader-leader hebatnya meninggalkan HPA.

Taukehnya Hj. Ismail Ahmad pernah cakap kalau macam ni terpaksa dia berniaga pasar malam. Berkat kesabaran dan keikhlasan beliau dalam memperjuangkan produk halalan Thoyyibah akhirnya HPA kembali meledak di pasaran.

Kopi RADIX menjadi fenomena di Malaysia. Momentum itu diteruskan di pasaran Indonesia apabila HPA meletup di Indonesia. Akhirnya orang kembali mendekati dan seterusnya kembali menjadi pengguna setia produk HPA. Hari ini terdapat hampir 200 produk HPA. Produk Herba,kecantikan,household produk,makanan dan macam-macam lagi.

Suatu ketika dulu Arwah Mak Aku pernah jadi stokis. Ketika itu produk yang meletup Jus Pegaga dan Teh Pegaga. Sekali ambik barang RM 5,000 ke atas.Rumah aku jadi tempat pertemuan ahli. Meeting mingguan, bulanan dan aktiviti HPA diadakan di rumah aku. Akulah yang jadi penceramah menceritakan tentang khasiat pelbagai Herba. Masa tu pengetahuan aku tentang herba tip top. Cakap herba untuk apa semua aku tahu. Disinilah aku mula mengenali MLM secara serius. Road Show satu Batang Padang termasuk tempat Zayyat Felda Besout.

Masa tu juga aku agak rapat ngan HJ. Ismail. Mana yang aku tak tau tentang herba ni aku tanya dia. Sikap dia yang rendah diri sampai sekarang tu yang taukeh-taukeh lain tak boleh lawan. Cuma aku tak sempat nak masuk kursus INTIBAH dia (Pembelajaran pelbagai jenis herba dan rawatan Alternatif.). Sebab aku pun lompat syarikat lain.

Hari ini HPA meledak di pasaran dengan pelbagai produk seperti radix cola, Radix Sarsi, Kopi Radix, ayam organik, fishball, fishcake dan daging organik. Sekarang HPA memiliki puluhan kilang dan ladang yang memproses sendiri produk mereka.

Hari ini juga HPA terus mengorak lankah dalam industri perhotelan dengan jenama Al-Zahra Inn. Satu fenomena baru juga akan muncul dalam industri makanan segera apabila rangkaian RFC Fried Chicken (RADIX Fried Chicken) yang sulung di SG. Petani mendapat sambutan yang menggalakkan. Dilaporkan waktu tengah hari dan hari cuti orang terpaksa berbaris panjang untuk mendapatkan resepi istimewa ini.

HPA menyasarkan untuk membuka lebih banyak rangkaian restoran makanan segeranya. Apa yang membezakannya dengan lain-lain restoran makanan segera ialah ayamnya organik dan bahan-bahan lain 100% Halal dihasilkan dikilang-kilang HPA sendiri. Ayuh kita sokong syarikat Bumiputra Islam biar dia berkembang ke seluruh dunia. Takbir Allah hu Akbar!!!.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...