Nuffnang

Pengikut

Ahad, 26 April 2009

Macam-macam nama

Rinuel Napitupulu a/l James Friedolin. Agak-agak kome dia ni orang apa. Agak pelik nama tu. Nak nyebut pun letih panjang bebeno. Aku tanya budak ni dia orang apa ? Katanya asli campur batak. Oh... macam tu patut nama pelik macam penyanyi tu Edi Silatongga,

Ada setengah tu nama orang asli ni bunyi jawa pun ada Amitjoyomdan Marjo Martopo. Yang ni sapa nak jawab.Yusri boleh jawab kot? Aku tanya juga ada kahwin ngan orang jawa ke. Mereka senyum je. Ada juga mengambil nama sempena nama buah Bah langsat.

Ada juga mengambil nama sempena minuman Bah Sirap. Minggu lepas aku baru jumpa bah sirap ni. Ada juga mengambil nama sempena haiwan Mazwan anak Gajah. Suaranya sedap selalu RTM Ipoh panggil dia.

Nama orang putih memang banyak la Bah Roy, Tommy, Tom dan banyak lagi. Namun ada satu nama yang tak berapa sedap. Aku tak ingat nama budak tu yang ingat nama bapak. Yang uniknya nama bapak nya. Mula-mula dia perkenalkan diri. Nama saya ____ a/p bah ta`ik. Ha taik kata aku. "Bukan Cikgu sebutannya Ta....... ik....... bukan taik". kata pelajar tu. Dalam hati aku sama la tu. Kesiannya budak tu bila dah besor.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...