Nuffnang

Pengikut

Selasa, 14 April 2009

Kata Socrates


Mula-mula aku baca pendapat Socrates ni aku tak faham. Dah lama-lama baru aku faham. Sangat lucu dan kelakar. Maksud yang sangat mendalam untuk renungan kita. Sampai sekarang aku baca masih rasa nak ketawa. Mungkin ini pengalaman yang sebenar dilalui oleh Socrates. Katnya...

" Silalah berkahwin jikalau itu yang membahagiakan anda. Andainya anda mendapat isteri yang baik, anda akan bahagia. Sekiranya anda mendapat seorang isteri yang teruk, anda akan menjadi ahli falsafah"


Apa macam kawan adakah kita ni dah mencapai tahap ahli falsafah. Kepada yang selalu kena leter tu sendiri mau ingat la. Kepada yang belum kahwin fikir-fikir kan la kata-kata socrates tu. Agaknya itu sebab ahli falsafah benyak yang berjanggut panjang , berserabai dan muka macam sedih je. Dan mereka sentiasa banyak berfikir. agak aku le.Wa chow dulu. Ta ta, ti ti, tu tu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...