Nuffnang

Pengikut

Sabtu, 4 April 2009

DARI SUNGKAI KE SIMPANG


Dalam Buletin utama tadi ada sebut tentang simpang. Aku ada kenangan yang mengusik jiwa di simpang ni. Hampir 2 dekad dulu dengar nama simpang pun dah macam ada karan seluruh badan. Begitulah kuatnya Simpang ni menarik jiwa dan raga aku. Sebenarnya aku pernah berkenalan ngan seorang gadis dari Simpang ni.

Aku memang suka kat dia. Rasnya dialah pilihan aku. Malangnya aku tak tau dia suka atau tidak kat aku. Entah-entah aku yang perasan sorang-sorang. Namun kami sering juga berutus surat. Topik perbincangan berkisar kepada perkara yang formal sahaja.

Nak jadi cerita kat Universiti pun kami masih sama. Cuma kali ini aku perlukan kepastian dan sedia menerima apa saja jawapan. Aku nak jumpa dia, dia tak nak. Jadi aku gunakan khidmat posmen tak bertauliah hantar satu surat hidup dan mati sama ada dia suka kat aku atau dah ada orang lain. Jawapan mengecewakan dia dah ada orang lain. Nak buat macam mana orang tak suka kat kita.

Namun sekurang-kurangnya aku puas hati sebab dah tahu jawapannya. Tak da asyik gila bayang teringat-ringat kan dia. Selepas itu aku berazam tak nak lagi terjebak di dalam jerat percintaan (perasan sorang-sorang). Namun takdir tak dapat ditolak berkenalan pula ngan anak manager bank dari Sarawak. Lepas tu putus. Berkenalan pulak ngan mek kelate.

Lama jugak aku ngan dia. Heboh juga isu ni di media gossip kamsis Aminuddin Baki dan Fakulti Ekonomi serta Permadari. Semua orang ingat aku dah confirm ngan dia ni. Namun putus di tengah jalan. Sebabnya dia ajak aku pergi rumah dia kat Kelantan Ketereh ke Pasir Mas aku dah lupa. Aku jadi takut. Dia memang suka kat aku cuma aku belum bersedia nak berkomitmen . Aku sebenornya kesian kat dia. Aku memang suka kat dia tapi pengalaman lalu dan rasa belum bersedia membuatkan aku serba salah. Kalau dia bagi masa sikit mungkin jadi. Kalau orang yang aku maksudkan ada membaca blog ni aku minta maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki.

Lepas tu ada sorang lagi Mek Kelantan ni aku minat betul kat dia. Tapi tak berani nak cakap takut. Orangnya memang lawa dan anak tokeh Emas di Guchil Kelantan. Aku hantar surat. Dia balas dia nak jumpa. ngelabah le aku. Aku bukan macam member aku syarif Lobo selamba je jumpa awek. Akhirnya habih gitu je.

Lepas tu aku bertekad tak mahu terlibat lagi dalam jerat percintaan. Tapi tak boleh tolak juga. Akhirnya semasa menjadi Timbalan Presiden Persatuan Anak Perak (PERMADARI) aku jatuh hati lagi ngan awek TESL ni. Lama juga aku berkawan dulu. Yang ni kekal lama sampai hari ni. Alhamdulillah. Semoga terus kekal sehingga ke akhir ayat.

Tentu korang tertanya mengapa tajuknya dari sungkai ke simpang. Sebenornya member aku ni dulu ada buat satu lakaran pada kertas peta perjalanan rombongan peminangan (saja dia nak usik aku). Atas peta tu tertulislah DARI SUNGKAI KE SIMPANG. Sampai sekarang aku ingat. Surat-surat lama pun rasanya masih tersimpan di rumah ayah aku. Semuanya dah jadi kenangan terindah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...