Nuffnang

Pengikut

Isnin, 20 April 2009

ANTHONY ROBBINS


Antara penulis barat yang aku cukup minat ialah Anthony Robbins. Dua buah bukunya yang sempat aku baca Unlimited Power dan Awakening Giants Within. Memang best dan gaya penyampaian yang bersahaja tetapi praktikal.

Dalam Buku Unlimited Power ada satu bab yang sampai hari ini berulang-ulang kali aku membacanya Section 1 Bab ke 10 : Energy: The Feul of Excellence. Bab ini menceritakan tentang tujuh kunci yang kita perlu tahu untuk kita menjadi sihat dan kekal sihat selamanya.

Insyaallah kalau aku sempat menterjemahkannya akan aku tulis dalam blog ni. Memang bertentangan dengan pendapat pakar-pakar kesihatan lain di seluruh dunia. Kerana apa yang ditulis berdasarkan pengalaman beliau sendiri setelah mecari kaedah yang terbaik untuk sihat dan kekal sihat.

Beliau juga antara pengasas NLP (Neurolinguistics Program) yang merupakan suatu program pembangunan manusia. Banyak seminar-seminar pembangunan manusia yang telah dianjurkan dan selalunya fullhouse. Kalau rajin cari lah bukunya di kedai-kedai buku berhampiran anda.

Sekarang ni aku tengah baca buku-buku tulisan Robert T. Kiyosaki yang juga tak kurang bestnya. Percayalah....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...