Nuffnang

Pengikut

Selasa, 8 Disember 2009

Soknya bola.........



Menonton siaran langsung piala dunia memang menyeronokkan terutamanya menontonnya secara beramai-ramai terutamanya di asrama. Memang gegak gempita apabila gol di jaringkan oleh pasukan yang bermain. Inilah peristiwa yang berlaku pada aku satu ketika dulu.

Selalunya kami di asrama menonton perlawanan bolasepak di dalam dewan yang dikhaskan. Namun disebabkan perlawanan akhir disaksikan oleh ramai warga asrama menyebabkan dewan tak muat. Akhirnya lokasi dipindahkan ke tengah padang di antara dua blok asrama.

Ramai juga yang membawa bantal,tilam dan tikar. Tak terkecuali aku. Siap bawak tilam dan bantal. Oleh kerana perlawanan diadakan lewat pagi, sementara hendak menunggu siaran langsuang mata sudah mula mengantuk. Akhirnya aku tertidur dengan lenanya.

Apabila aku sedar perlawanan sudah tamat. Aku bertanya kepada rakan di sebelah aku "game dah start ke". Jawab member aku "Dah habih dah". Alamak punya la menyesal rasanya. Lama juga aku terduduk diam sambil menyesal dan hati berkata "Mengapa la aku tertidur"? .Memang aku teringin sangat tengok game tu memandangkan aku jarang menyaksikan game-game pada pusingan awal.

Kalau nak tengok perlawanan bolasepak tak boleh ropanya bawa tilam dan bantal, jawabnya memang lebuh tertidor....

2 ulasan:

  1. Betoi. Jgn bawak bantal. Itu prasyarat untuk membuta Bro!

    Piala Dunia yang mana tu?

    BalasPadam
  2. aku tak ingat piala dunia mana, tapai masa zaman sekolah dulu

    BalasPadam

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...