Nuffnang

Pengikut

Selasa, 14 Disember 2010

Seminar otak tengah-SIR SHOFRI AZRAL DAUD-Brisdale

Belajar tentang Otak kiri sudah, belajar tentang otak kanan sudah kini tiba masanya aku berguru dengar pakar otak tengah Sir Shofri Azral Daud. Dengan tag linenya rahsia anda saya ada maka aku tidak teragak-agak untuk mendengar sharingnya tentang rahsia dan kejaiban otak tengah.

Sir Shofri antara trainer yang paling simple giler. Tak de skrip dan tak de teks. Dia bercakap ikut rasa dan ikut gerak hati. Penyertaan alumni otak tengah agak ramai jugek, Rupanya Sir Sofri akan menjalan kan sesi seminar intensif bersama alumni otak tengah selepas sesi bersama pelajar baru.

Banyak jugek ilmu yang dapat aku perolehi daripada sir shofri. . Balik daripada seminar otak tengah aku mula mencari maklumat tentang otak tengah di internet. Ternyata rahsia dan teknik otak tengah telah lama digunakan di Jepun dan Sri langka serta negara-negara sekitarnya. Di Malaysia pengetahun tentang otak tengah hanya berkembang di kalangan masyarakat Cina.

Di indonesia teknik otak tengah jugek berkembang dengan sangat pesat di kalangan pelajar sekolah. Dan apa yang lebih meembanggakan teknik di sebar luaskan di Indonesia oleh seorang rakyat Malaysia. Bagi masyarakat melayu di Malaysia rasanya Sir Shofrilah yang telah mengambil inisiatif untuk mengembangkannya.

Dengan promosi yang agresif di harian Metro tidak mustahil seminar otak tengah jugek bakal mendapat sambutan yang menggalakkan. Berdasarkan carian maklumat di internet pelajar-pelajar yang dirangsang otak tengahnya mampu menunggang basikal dan berjalan dengan menutup mata.

Mereka juga mampu meneka apa yang terdapat dalam kotak yang tertutup dengan betul. Namun aku masih tertanya-tanya apa kaitannya dengan proses pengajaran dan pembelajaran. Mungkin Sir Shofri ada jawapannya. Insyallah aku akan bertanya kepadanya pada sesi akan datang. Keep it up Bro. Shofri.....Lu memang sempoi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...