Nuffnang

Pengikut

Isnin, 27 Disember 2010

Pulau Giam Yang mengasyikkkan

Tak sah rasanya kalau ke Teluk Nipah tetapi tidak pergi ke Pulai Giam. Mulanya aku berasa hairan jugek melihat daripada pantai Teluk Nipah betapa ramainya orang yang berada di Pulau Giam. Hati tertanya-tanya apa yang menariknya di sana sehingga menggamit ramai pengunjung ke sana. Sebelum inipun sahabat aku salah seorang jurulatih Pusat Ko di Pangkor telah memberitahu aku kalau ke Teluk Nipah wajib pergi ke Pulau Giam ni.
Pada ketika itu timbul keinginan untuk mengetahui apa keistimewaan Pulau Giam yang menarik ramai pengunjung ke sana. Setelah abang ipar aku megajak aku ke sana maka keinginan tersebut makin membuak-buak. Dengan harga RM 100.00 aku sekeluarga bersama keluarga abang ipar aku, kami 2 keluarga menaiki satu bot untuk ke Pulau Giam.
Tiba di tempat snokelling pemandangan terarah kepada ikan-ikan nemo berwarna biru. Memang cantik sungguh pemandangannya. Memang ramai pengunjung yang sedang asyik bersnokelling di sini. Aku yang tak tau bersnokelling ni hanya merenung dari jauh.
Hati memang teringin sangat nak bersnokelling tetapi tidak mengetahui caranya. Disebabkan ramai kanak-kanak di dalam bot kami maka kami tidak berhenti di tempat snokelling.Hanya melihat dari jauh sahaja. Perjalanan di teruskan ke Pantai Pulau Giam. Memang best rupanya kat sini. Ombaknya tidaklah sekuat di pantai Teluk Nipah.
Di sini aku mengambil kesempatan unutk belajar snokelling. Yang bestnya tu anak aku yang nombor tiga yang mengajar aku bersnokelling. Masa bila pulak dia pandai bersnookeelling aku pun tak tau. Apa pun memang seronoknya bersnokelling ni. Tak sedar masa berlalu dengan begitu pantas.
Aku dah mula jatuh cinta dengan aktiviti snokelling. Rasanya kalau tak disebabkan hari yang semakin menghampiri senja dan hujan mahu sahaja rasanya aku berada di pantai Pulau Giam ini dengan lebih lama. Insayallah engkau tunggu Pulau Giam , aku akan datang lagi........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...