Nuffnang

Pengikut

Isnin, 13 Disember 2010

ESQ For Teens 24-25 November 2010

FIRDAUS DJAMARIS
ESQ TEEN TRAINER
Setelah orang rumah aku menyertai ESQ EFA, langkah seterusnya perlu juga rasanya aku menghantar anak-anak aku ke program ESQ. Pendedahan awal anak-anak terhadap ESQ bagi aku sangat perlu supaya mereka lebih faham apa tujuan kita dilahirkan dan ke mana matlamat akhirnya.

Maka pada 24-25 November bertempat di SACC (Shah Alam Convention Centre) maka bermulalah proses anak pertama aku dengan pendedahan awalnya di dalam ESQ. Program ESQ ini telah di bimbing oleh presenter hebat iaitu Firdaus Djamaris yang pernah on air dalam program Halaqah sentuhan Qalbu di TV 9.


Penyampaiannya yang bersahaja berjaya menambat hati semua remaja untuk mengikuti program sehingga ke akhirnya. Ibu bapa hanya dibenarkan masuk ke dewan pada sesi tertentu sahaja. Kalau diberikan kebenaran mahu sahaja rasanya aku duduk dalam program tersebut sepanjang dua hari.


Setelah anak sulung aku habis menghadiri kursus ESQ For Teens aku merasa puas kerana tercapai juga hajat aku untuk memberi peluang kepada anak sulung aku untuk merasai apa yang aku rasa dan aku lalui dalam program ESQ Executive. Semoga dengan menghadiri program ini, anak sulung aku mampu mengaut sebanyak mungkin pengajaran yang amat berharga bagi membentuk jiwa yang lebih mantap dan terarah matlamat hidupnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...