Nuffnang

Pengikut

Rabu, 29 Disember 2010

Lyana Villa Chalet (Rahmanteh Enterprise)

Pembangunan Teluk Nipah sedang rancak dijalankan. Berhampiran kawasan pantaianya banyak binaan baru sedang dibangunkan. Chalet, rumah tumpangan dan hotel mengiringi pembangunan pesat Teluk Nipah.

Berbanding dengan kunjungan aku hampir 10 tahun lalu ternyata banyak yang berubah. Namun disebabkan pengalaman lalu juga menyebabkan aku lebih selektif memilih tempat penginapan.

Antara ciri tempat penginapan yang aku inginkan ialah berhampiran laut dan dekat dengan tempat makan. Alhamdulillah pencarian aku berjaya menemukan aku dengan Lyana Villa. Suatu hal amat aku tidak jangkakan rupanya Lyana Villa ini milik Syarikat Rahman Teh.

Untuk pengetahuan anda Rahman Teh adalah ushawan bumiputera pertama yang membuat sendiri hasil-hasil laut seperti sate ikan dan sebagainya. Aku pernah mengambil dan menjual berguni-guni hasil laut Rahman Teh semasa aku menganjurkan Ekspo Perak di UKM dahulu.

Namun tiba-tiba perusahaan makanan lautnya tidak diteruskan atas sebab yang aku sendiri pun tak tahu. Chalet Rahman Teh (Lyana Villa) menawarkan penginapan yang selesa pada harga yang sangat berpatutan. Walaupun hujung minggu atau cuti umum harga chalet tidak dinaikkan seperti lain-lain tempat penginapan berhampirannya.

Ada kemudahan memasak sendiri disediakan, kemudahan membasuh pakaian guna mesin basuh, air panas, tambahan tilam dengan kadar RM 5.00 dan pelayan yang sentiasa tersenyum melayan pengunjung,Anda juga boleh bermain karum dan congkak di ruang tamunya. Rasnya selepas ini setiap kali ke Teluk Nipah inilah Chalet yang akan menjadi pilihan aku.... Tak percaya kome cuba le.
ni alamat dan nombor telefonnya. Contact sendiri jangan guna orang tengah atau ulat yang banyak di jetty lumut....
Lyana Villa Chalet
Lot 4439 Teluk Nipah
32300 Pulau Pangkor
Tel :05-6853393 (Lyana)/012-5364578 (Ramnah Bahari)
Fully owned Rahmanteh Enterprise Sdn. Bhd

1 ulasan:

  1. xnmpk weh..... skrg dh jd luar biasa,,, buat biasa2 jew.....

    BalasPadam

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...