Nuffnang

Pengikut

Jumaat, 16 Januari 2009

Keris lama tak bersarung

Malam ni dalam buletin utama keluar satu berita ketua pemuda disebuah parti yang satu tu ditahan polis terbabit dalam kes lori curi. Nak jadi cerita pelakunya aku kenal bebeno. Ibarat Tuan dengan toyol. Masa pemilihan peringkat bahagian dia ni calon pilihan ketua bahagian lepas ni aku sebut sebagai tuan toyol. Aku tak berapa suka tengok puak-puak ni hanya mancari keuntungan perut dan bawah perut. Orang yang tak berapa celik dan senang boleh cucuk hidung dan tak melawan maka akan diangkat sebagai khalifah pemuda harapan bangsa. Mana yang cerdik, berpandangan jauh dan mampu buat kerja akan dicantas habis-habisan. Sampai bila parti yang satu ni boleh diharapkan susah-susah.... Kalau ketuanya dah penyamun anak buahnya penyamun jugak. Dulu pun aku dah memang tak confident dengan kedua-duanya sekarang double tak confident. Banyak kebobrokan dan nanah yang kian membusuk dari hari ke hari. Bila ada yang bawa perubahan akan di potong dan di bangkag habis-habisan. Maka lahirlah pemimpin berkualiti tuan toyol dan toyol. Kalau ini yang berlaku satu hari kita akan merempat dibumi sendiri ....... . Esok aku akan cerita tentang pemimpin orang-orang dari cap mata. Aku ingat kan boleh bawa perubahan rupanya 2 x5 juga.........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...