Nuffnang

Pengikut

Selasa, 20 Januari 2009

Dikir oh dikir barat rindunya aku

Gambar 1
Gambar 2
Gambar 3
Aku pun tak tau macam mana aku boleh minat sangat dengan dikir barat. Sampai buleh kicik kelate dengan fasihnya. Tackle awek kelantan pun dapat. Yang sorang tu sampe ajak aku balik kelantan tak berani aku kena tangkap tak pase. Mula aku tengok dari jauh je dikir barat ni. Lama aku ikut nepuk sikit-sikit lepas tu aku duduk bahagian depan sekali, macam ketua tepuk la.
Last-last aku jadi tok juara (tok joro), Tukang karut je aku tak berapa tau. Setakat gendang ibu dan anak tu buleh la main sikit-sikit. Orang yang mula ajak aku dikir barat ni Aisan Fadli (sekarang dengo ada bissness di Bali) dan Hamdan (sekarang pensyarah uniten). Pernah juga sekali-sekali buat persembahan dengan Cikgu Sulizy (Juara Dikir Barat kebangssan entah berapa kali dan banyak buat album dikit barat) dan Allahyarham Cikgu Naim (Dia mengarut memang best lagu yang dibuat pun sedap terutama lagu Nyamuk) al-fatihah......
Rasa-rasanya aku lah sorang-sorang orang perak yang join dikir barat. Pernah juga ikut kumpulan ni dalam pertandingan dikir baratdi pasar budaya (johan). Aisan Fadli pun suaranya sedap bukan main. Kalau dia off aku le gantti tempat dia. Lagu Jawa, hindustan ,megat nordin semua aku belasah. Pernah ada sekali tu benggali yang dengor dikir barat pun naik syok dengor lagu hindustan (Sanggam). Dikir barat oh dikir barat.........

Gambar 1 : Aisan Fadli
Gambar 2 : Persembahan dengan Aisan Fadli
Gambar 3 : Persembahan dengan aisan fadli dan Cikgu Sulizy

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...