Nuffnang

Pengikut

Sabtu, 25 Julai 2009

Ku Suma

Tapak asal kedai Pak Ku Suma
Lagi pemandangan Kedai Pak Ku Suma yang dah jadi kedai May First
Pemandangan Di medan selera bandar baru bangi (Satu ketika dulu)
Lagi pemandangan di medan selera bandar baru bangi (satu ketika dulu)
Disini terletak kedai sup ekor yang paling sedap di Bandar Baru Bangi

Jalan masuk ke kedai Ku Suma melalui jalan belakang

Satu ketika dahulu di sini lah tempatnya yang menyaksikan berseminya cinta adam dan hawa. Tempat ini juga menjadi saksi pelbagai rencah dan ragam manusia. Tempat ini juga pernah mencapai zaman kegemilangannya. Dan kerana tempat ini jugalah aku terdampar di tengah jalan di langgar Mat Rempi yang !@#$%$%%^^.

Namun kini semuanya sudah berubah. Sepi sesepi-sepinya. aku pun tak paham mengapa. Mungkin kerana arus pembangunan yang hebat meminggirkannya sendirian sunyi di mamah masa. Kunjungan ku situ tidak lama dahulu amat menyedihkan.

Persekitarannya lesu dan kusam ibarat di langgar garuda. Dahulu masih ada 2 kedai makan (tapak lama kedai Pak Ku )(Kusuma)). 2 minggu lepas aku berkunjung ke sini. Namun kali ini segala-dalanya sudah tiada. Yang tinggal hanya kenangan terindah bersama rakan-rakan semasa zaman belajar dan rakan yang paling akrab yang kini menjadi orang rumah aku.

Kalau dahulu disinilah tempat aku dan rakan sewaktu berdating sambil minum-minum dan makan-makan. Disini lah rakan ku yang bernama Kawek keon minta dengan makcik Ku "Telor Kuba So"(Telur kerbau satu). Disini juga terletak kedai sup ekor yang paling sedap di Bangi dan disini juga terletak kedai Cenderamata Amir .

Pada bulan puaasa disinilah tempat kami minum selepas Sembahyang Terawih dan bersahur. ramai-ramai. Disini juga aku selalu open Table selepas selesai projek pameran buku dan komputer aku. Dan disini juga lah yang menyebabkan saiz pinggang aku semakin naik sebab semua makanan di sini lazat.

Hari ini semua itu hanya tersimpan dalam kenangan. Bila aku berada di sini timbul pula satu demi satu kenangan lama yang menyusuk jiwa dan kadang-kadang bisa menumpahkan air mata. Rasanya baru semalam aku disini ketawa dan bergurau senda bersama Kawek,Mahdi,Zulmukhri, Kay Janda, Kuek, Sapiuddin, Buyung, Marwan ,Tok Talib, Samad , Ishak dan ramai lagi sambil menunggu makanan disiapkan.

Sebenarnya semasa menaip ni aku tak tahan sebak sambil menitiskn air mata mengenangkan betapa indahnya kenangan yang tak mungkin dapat diulang semula.Ada kawan-kawan yang masih aku dapat jumpa ada juga yang menghilang entah ke mana. Semoga satu hari aku akan dapat bertemu dengan kalian semua.

Ku Suma Suatu kenangan yang amat indah. Tidak terungkap dengan kata-kata............

2 ulasan:

  1. jangan kata hang...aku pun terkena.

    sekali tu, awal tahun aku pegi situ nak makan...sekali tgk alahaiii....sepi.kosong.
    macam hang kata, di situ banyak kenangan..he he he..


    sesekali Layan blues...best wooo...

    BalasPadam

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...