Nuffnang

Pengikut

Jumaat, 17 Julai 2009

DEBUNGAN WANGI




Ku cari ku mencari pada daratan yang penuh debunga wangi. Sedang aku menaip bahan blog ni sekitar pukul 3.00 pagi aku terdengar lagu Debunga Wangi daripada Lefthanded. Aku cukup suka lagu ni sebab muziknya power dengan tarikan vokal nash yang bertenaga serta permainan guitar Man Kidal dan Arwah Samad yang Mantoppp

Fikiran aku melayang semasa zaman rock kapak dulu. Masa ni tempat-tempat jam macam cendawan tumbuh. Di kampar ada Man Black Studio. Selalu juga aku dan geng atan jamming kat sini.

Kalau kat Slim River ada satu studio jamming kat bangunan kedai berhampiran petronas sekarang dah ta de. Kalau kat Ipoh lagi banyak umpamanya SYJ Studio kat pasar bulat (Sekarang dah tak de). Nina Kimi Studio pula terdapat di Super Kinta.

Sebelum kumpulan May meletup Abu May bekerja menjaga studio ni. Sempat juga geng aku Taifor dan Abu mansor Halimi jam ngan Abu May. Kalau tak silap aku, aku nyayi lagu orang timur SYJ.

Kat Super kinta ni ada dua lagi studio jam yang aku tak ingat namanya. Ada satu kumpulan ni aku cukup suka dengo dia orang jamming. Selalu main lagu Rusty Blade. Sebiji macam khalid Mobin skilnya. Kat studio ni aku pernah jam sekali ngan adik Taifon Kozin dan Suhaili (anak saudara Wan yang penynyi tu).

Satu lagi studio favourite aku kat rumah cina berhampiran Restoran Pakeeza. Kat SYJ Studio aku tak pernah jam. Nyemedang penuh. Ada lagi ke taukeh SYJ ni Syed Yahya Jamalullail?. Pemilik Studio Man Black iaitu Man Black pun aku dengar dah tak de.Dah lama kerja di pejabat tanah.

Harap-harap jadi le Mamat Khalid menerbitkan Rock 2. Dia pernah bagi tau aku bulan jun lalu shooting untuk Rock 2. Kalau betul dapat lah kita mengimbau nostalgia zaman Rock Kapak dulu. Aku cukup terhibur menyaksikan filem Rock. Terutamanya adegan pakai seluar ketat pakai plastik.

Disebabkan seluar tu terlampau ketat nak pakai seluor ni kena bubuh plastik nipis di bahagian dalam kaki seluor.Kalau tidak kaki tak boleh masuk melepasi kaki seluar. Aku pernah melalui pengalaman itu. Emak aku cukup berbulu tengok aku pakai seluor ketat ni. Sampaikan disoroknya seluo tu sebab tak bagi aku pake. Jenuh aku mencarinya.

Apabila aku nak memasuki alam pekerjaan baru emak aku pecah rahsia yang dia menyorokkan seluor aku tu. Budak sekarang memanggil seluar ketat tu dengan nama seluo cikang. Apa yang melucukan aku trend seluor ketat dah kembali menular di kalangan pelajar sekolah. Aku nasihatkan jangan pakai seluor ketat ni. Kalau nak terberak cukup payah. Satu lagi takut mandul . Apa komen Abang Mat Khalid.......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...