Nuffnang

Pengikut

Sabtu, 11 Julai 2009

Baru dan Lama :Pejabat Pos Sungkai

Pejabat Pos Baru Sungkai
Pejabat Pos Lama Sungkai

Bagi otai-otai Sungkai tentu tau dimana terletaknya pejabat pos lama. Aku sempat juga merasa suasana pejabat pos lama ni. Bentuknya macam rumah melayu lama. Nak berurusan kena naik tangga dulu.

Hari ini atas ehsan jabatan pos malaysia kini pejabat pos dijadikan tadika kemas. Pejabat Pos baru pula terletak berhampiran klinik kesihatan sungkai dan pejabat penghulu sungkai. Hanya satu je masalah pejabat pos sungkai yang aku rasa belum dapat diatasi ialah perkhidmatan kaunter.

Walau ramai mana customer hanya ada dua kaunter yang buka. Banyak kali juga aku dapati hanya satu kaunter yang bukak. Masalah-masalah lain pun banyak juga yang berkaitan ngan pejabat pos Sungkai dan mendapat rungutan pelanggan-pelanggan. Namun biarlah aku rahsiakan apa masalahnya.

Cuma satu harapan aku tingkatkan mutu perkhidmatan. Kakitangannya bekerjalah dengan jujur, amanah dan fatonah. Kalau boleh masa customer ramai buka lah semua kaunter.

Kadang-kadang waktu tengah hari sahaja yang customer ada masa untuk berurusan di pejabat Pos. Selalunya masa itu hanya 2 kaunter sahaja dibuka kadang-kadang satu kaunter je buka. Terpaksalah customer berbaris panjang. Akhir kata majulah Pos untuk Sungkai

1 ulasan:

  1. Salam..saya selalu jgk ke Pej Pos ni time tu nak simpan dan keluar duit..

    BalasPadam

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...