Nuffnang

Pengikut

Sabtu, 14 Mac 2009

Selamat pengantin baru













Tadi aku mengahadiri majlis perkahwinan sepupu di kg. jambai tapah perak . Suasana meriah dan diadakan secara gotong-royong dalam suasana kampung yang tenang dan mendamaikan. DJ bertugas pun memilih lagu-lagu yang sesuai dengan majlis. Cuma lagu hindustan tu hancur habis.

Yang aku kesali pengantin datang lambat tak dapat nak ambik gambar. Apapun tahniah kepada ketua kampung dan semua penduduk kampung yang bertungkus lumus menjayakan majlis tersebut. Apapun sempat juga aku ambil gambar jambatan baru dan sungai batang padang yang tak pernah lesu mengalir.

Lupa pulak aku nak cerita yang kahwin ni anak bapak sedara aku dan abang kepada arwah mak aku. Dia pun dah arwah jugak. Apa yang aku tak boleh lupa dengan arwah bapa sedara ni dimana pun dia jumpa aku masa aku belajar pasti dia akan menghulurkan duit. Selalu juga dia mengingatkan pada arwah mak aku hantar duit pada aku masa aku belajar. Kepada pembaca blog bacakanlah al-fatihah kepada kedua-dua arwah ni. Al-Fatihah..........

Bila mengenangkan arwah emak dan bapa saudara aku rasa nak mengalir air mata. Betapa caring dan loving nya mereka kat aku. tak terbalas jasanya. Lately aku amat tersentuh dengan perkara-perkara macam ni. Perasaan bercampur-campur. Bila melihat air sungai batang padang mengalir jauh macam tu lah rasanya hanyut jauh perasaan tu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...