Nuffnang

Pengikut

Ahad, 22 Mac 2009

Jalan-jalan cari makan tanjong malim 2. Perok








DUSUN BAY

Kalau singgah ke Tanjong Malim tak sah rasanya kalau tak singgah kat dusun bay ni. Walau pun restoran masih baru tetapi jumlah pengunjung yang datang tak pernah kurang. Kalau dikira dari segi kedudukannya Dusun Bay terletak dalam negeri selangor.

Pelbagai juadah istimewa di sediakan. Seafood merupakan juadah utama. Juga terdapat stall-stall kecil lain yang menyedikan aneka mee, roti canai, kerang rebus dan yang paling istimewa disini ialah Western foodnya. Mengapa saya katakan istimewa kerana Western Food ini disediakan oleh chef Samsudin yang berpengalaman luas dalam masakan western ni.

Beberapa kali memenagi pertandingan memasak western food dan berpengalaman bekerja di hotel dan kedai-kedai steak ternama di kl. Sambil menikmati juadah anda boleh berkaraoke kerana ada disediakan ruang untuk berkaraoke.

Untuk kemudahan solat juga disediakan surau kecil disini. Tatacara susunan kedainya amat menarik dan sangat privacy. Makanannya memang lazat kerana seafood juga disediakan oleh seorang bekas chef yang juga pemilik kepada tempat ini

Kalau nak datang kesini mudah. Dari KL atau Ipoh anda perlu keluar tol tg malim. Sehingga jumpa trafic ligth pertama belok ke kiri. Kemudian anda akan jumpa traffic light kedua. Terus lagi dalam 100 meter sambil tu perhatikan sebelah kiri kerana terdapat signboard Dusun Bay.. Dusun Bay terletak disebelah kiri. Operasi perniagaan bermula pada waktu petang sehingga tengah malam. Selamat Datang ke Dusun Bay.......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...