Nuffnang

Pengikut

Ahad, 4 Julai 2010

Sua Rasa Ipoh 2010

Selepas menghadiri majlis hari bertemu waris di sekolah anak aku, aku mengambil kesempatan untuk ke Sua Rasa 2010 di Ipoh. Ini kali pertama kali aku menghadiri program Sua Rasa yang diadakan di perkarangan Stadium Perak.
Menghampiri Tapak Sua Rasa aku dapati deretan kereta yang di Parking sejauh 2 kilometer dari tapak Sua Rasa. Dalam hati hati aku mula berkata-kata "Jauhnya nak Parking, mungkin terpaksa menapak jauh untuk tiba ke tapak Sua Rasa".
Tambahan pula dengan jalan yang di kawal oleh ramai polis Trafik. Hampir setengah jam terperangkap dalam kesesakan lalulintas menuju ke tapak Sua Rasa aku berdoa kepada tuhan sambil melakukan Alpha untuk mendapat Parking yang dekat dengan tapak pemeran, kalau boleh biarlah betul-betul di hadapan pintu masuk atau pintu belakang Tapak pesta Sua Rasa. Menghampiri bahagian belakang entry Tapak Sua Rasa tiba-tiba ada sebuah kereta yang ingin keluar. Memang nasib aku baik apabila tidak perlu menapak jauh disebabkan tempat tersebut memang hampir dengan pintu masuk bahagian belakang ke Sua Rasa. Terima kasih tuhan....Sempat juga aku mengambil gambar-gambar di Sua Rasa. Namun nasib agak malang apabila sedang leka mengambil gambar Tapak pesta Sua Rasa tiba-tiba bateri kamera habis. Alamak tak dapat le nak ambik gambar Upin dan Ipin.Suasana memang meriah dengan pelbagai produk yang dipamerkan dengan semua syarikat menjalankan promosi secara agresif. Ada seorang pakcik yang menjual kerepek menyuakan kepada aku kerepek yang dijualnya dengan berkata "Pak Cik Sua, Kamu rasa le, Baru le Sua Rasa". Dalam hati aku kreatif juga pakcik ni....
Kalau ikutkan hati memang aku hendak lama disini, kalau boleh sampai malam. Tetapi apa kan daya tuntuan untuk menyaksikan perlawanan Piala Dunia antara Jerman dan Argentina lebih kuat. Maka selepas meronda hampir satu jam 30 minit aku bergerak semula ke kereta dan menuju ke rumahku syurgaku.
Selepas solat maghrib aku bersama 2 orang hero aku bergerak ke kedai mamak untuk mendapat tempat yang strategik. Kalau boleh depan skrin besor. Tetapi malangnya hujan gerimis pulak maka terpaksa le duduk di depan tv di bahagian dalam kedai mamak. Kecewa juga melihat Argentina di Ratah pasukan Hitler.....

2 ulasan:

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...