Nuffnang

Pengikut

Rabu, 14 Julai 2010

Kosmos Energy

Minggu ni aku belum menulis sebarang entry. Mungkin disebabkan kerja yang banyak dan badan yang tak berapa sihat. Namun memang hasrat untuk menulis sentiasa membara. Minggu ni juga aku menghabiskan masa untuk menonton video the Arrival. Daripada satu video ke satu video hinggalah yang ke-51.

Ada fakta yang boleh dihazamkan, ada fakta yang terpaksa membuat aku berfikir dahulu dan ada fakta yang terpaksa di hold on dahulu untuk mencari fakta-fakta lain yang menyokong kebenarannya. Namun bukan itu topik yang aku nak kongsi dengan pembaca blog semua. Topik yang aku nak kongsi ialah bab tenaga. Bukan tenaga batin, tenaga nuklear atau tenaga dari Tongkat Ali tetapi ialah tenaga positif dan negatif yang berlegar di di dalam diri manusia juga di dunia luar manusia.


Pepatah Inggeris ada menyatakan "What goes arround comes arround". Maksudnya apa yang pergi akan kembali semula. Bermaksud apa sahaja gelombang atau tenaga yang keluar daripada diri kita akan datang semula kepada diri. Kalau positif akan membawa kebaikan . Kalau negatif akan membawa keburukan. Kenyataan ini diperkuatakan lagi dengan kenyatan ayat Al-quran yang lebih kurang begini maksudnya "Tuhan menurut apa yang maknusia sangkakan".
Di dalam kajian Law of Attraction, kajian barat tentang tenaga positif dan tenaga negatif hanya terhenti setakat kebaikan dan keburukan. Tetapi di dalam kajian seorang pakar NLP muslim mendapati di atas segala tenaga itu akhirnya merujuk kepada Rab. Disinilah ada sedikit perbezaan falsafah antara NLP barat dan Islam juga Law of Attraction barat dan Islam.

Rupa-rupanya semua perkara ini telah disentuh oleh Al-quran dan Nabi Muhammad lebih 1400 tahun dahulu. Senyum itu sedekah persoalnnya Mengapa? Apa penjelasan saintifiknya. Rupa-rupanya apabila kita senyum sebenarnya kita sedang memberi atau sedekah tenaga positif yang ada di dalam diri kita kita kepada mereka yang kita senyum kepadanya. Dan apabila dia membalas senyuman kita pula pula akan menerima sedekah atau mendapat tenaga positif yang banyak daripada orang tersebut. Sekiranya dia tidak senyum seluruh tenaga positif itu akan kembali kepada kita. Bertepatan tak dengan konsep Law Of Attraction?

Terima kasih kepada sahabat aku Bhag Singh yang telah berkongsi maklumat kepada aku tentang NLP ini kira-kira 15 tahun dahulu. Semasa itu aku sendiri tidak memahami apa itu NLP. Satu fakta yang lebih menarik sesungguhnya orang yahudi (Illuminati) begitu faham tentang konsep tenaga ini. Itu sebab sebelum membina apa sahaja mercu tanda mereka, mereka akan mencari tempat yang mempunyai titik persilangan LEY kerana dipercayai pada titik persilangan ini terdapat kekutan tenaga di dalamnya. Namun mereka hanya menumpukan kepada tenaga yang negatif. Apa tujuannya? Untuk menanti kedatangan Dajjal sebagai Nabi penyelamat mereka.

Satu lagi fakta yang menarik, mereka (illuminati) sedar bahawa titik kuasa yang paliang hebat dibumi ialah Baitullah (Makkah) . Ada beberapa sebab 1. Kaabah itu rumah pertama dimuka bumi 2. Kaabah itu terletak ditengah-tengah bumi 3. Pusingan tawaf ikut lawan jam memberikannya jumlah tenaga yang banyak sehingga menembus 7 lapis langit.
Satu fakta lagi yang mengejutkan (Videonya aku belum jumpa lagi) apabila pihak NASA mengesahkan mereka nampak seolah-olah kabus putih yang keluar dari satu tempat dibumi. Apabila diselidiki dimana tempat tersebut maka jawapann yang memeranjatkan tempat itu ialah Kaabah Baitullah. Bersambung lagi kalau hati tak kacau.... he he...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...