Nuffnang

Pengikut

Ahad, 17 Oktober 2010

Pesta Konvo UPSI dan Kelantan Fried Chicken+ Ais Lemon Asam Boi

Hari ni merupakan hari kedua aku ke UPSI untuk merasai kehangatan Pesta Konvo UPSI. Semalam aku singgah di Pesta Konvo tersebut pada pukul 11.30 malam. Banyak kedai yang hampir tutup. Aku tak berapa puas hati kerana kehadiran aku semalam hanya membawa anak lelaki nombor satu aku.

Hari ni merupakan hari balas dendam habis satu family aku angkut. Mula-mula round di kawasan menjual baju, kasut dan segala macam barangan yang aku sendiri tak dapat nak senaraikan. Banyak sangat. Antara yang aku ingat kek lapis Sarawak... yang lain agak kabur dari ingatan.

Sebelum melihat persembahan kebudayaan di pentas utama aku sekeluarga bersantap dulu di bahagian makan-makan korner yang ada pelbagai juadah. Yang ni aku boleh listkan kerana otak aku amat segar melihat semua makanan yang lazat. Bermula dengan Char Kuew Teow, Aneka Sup, Nasi ayam, Aneka air, laksa, sate, KFC dan Nasi Minyak + Nasi kerabu.

Antara menu yang paling lazat dan mengancam keselamatan dalam negara ialah KFC.... Perghhhhh dari jauh aromanya menyucuk deria bau dan menembus ke alam makrifat... KFC ini shortform Kelantan Fried Chicken..Rasanya sangat sempurna sesempurna bulan purnama yang mengambang penuh.

Sambil pekena KFC sambl minum air lemon asam boi... Perghhh satu gabungan mantap seperti gabungan bergu badminton Razif dan Jailani pada satu masa dahulu. Sedang menikmati hidangan paling mantap di pesta konvo UPSI, semua pengunjung-pengunjung di makan-makan korner dihiburkan dengan lagu rock kapak dari sound yang berdentum-dentum.

Apalagi sebelah tangan aku laju mengetuk perlahahan bahagian atas bangku plastik sambil mengikut irama. Bermula dengan lagu Pawana, XPDC, UKAYS dan Ramli Sarip. Terasa seperti ada pentas konsert dihadapan mata aku. Ternampak-nampak gelagat Amy menyanyikan lagu Pawana. Selepas itu terasa-rasa pula pula kenyaringan suara Mael XPDC dalam konsert funfair.

Apabila tiba lagu teratai Ramli Sarip aku agak touching sikit memandangkan lagu ini banyak sangat nostalgianya bagi aku...Entah macam mana bermain semula kenangan lama yang mengusik jiwa... Berantu betui le lagu ni bagi aku...Sedar tak sedar hampir sejam aku dan family di situ.

Selepas itu aku bergerak ke pentas utama menyaksikan persembahan kebudayaan. Perghhhh Dikir Barat beb... Lama gua tak tengok dikir barat bro... Memang mantop kumpulan Dikir Barat ni. Samabil melihat kumpulan dikir barat ni membuat persembahan, terasa pulak seolah-olah aku yang sedang membuat persembahan tersebut. Terimbau nostalgia lama semasa aku begitu asyik berdikir barat semasa di UKM dulu sampaikan nasib baik tak sangkut dengan mek Palekbang.....he he

Selepas itu persembahan pelajar UPSI dengan lagu balqis...Memang mengancam sungguh suaranya... Tetapi aku lebih tertarik kepada persembahan selepas itu yang menampilkan kumpulan The Interview (Pelajar UPSI) yang menyampaikan lagu dari filem man laksa... aku tak tau nama lagunya... tapi macambunyi lagunya macam lagu koboi... Memang superb bro dia orang ni.

Aku terpaksa bergegas pulang memandangkan esok nak sekolah dan anak-anak pun dah letih... Kalau ikutkan hati memang aku nak tunggu sampai habis persembahan. Apa pun aku ucapkan tahniah kepada semua AJK KONVO UPSI kerana ada sedikit peningkatan dari sudut persembahan berbanding tahun lalu.... Keep it up bro and sis... Aku pun pernah jadi AJK Pesta Konvo, memang satu tugas yang berat untuk memastikan Pesta Konvo berjalan dengan lancar...

2 ulasan:

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...