Nuffnang

Pengikut

Sabtu, 23 Oktober 2010

Latihan Dalam Perkhidmatan (LADAP) 23.10.2010

Menghadiri kursus dalam perkhidmatan pagi tadi atau ringkasnya LADAP cukup bermakna buat aku. Ada pelbagai perkara yang sangat menggembirakan juga sesekali menyentuh hati aku. Setiap aktiviti yang dijalankan mendapat kerjasama yang amat baik daripada semua Cikgu. Bagi aku semua cikgu amat amat dan amat sporting. Pengetua, penolong kanan, guru kanan dan cikgu-cikgu memberikan kerjasama yang amat baik.

Terharu sungguh aku melihat semua cikgu bekerjasama dan bersatu hati menjalankan semua aktiviti tanpa banyak rungutan. Kalau nilai ini diamalkan dan diserapkan dalam tugas seharian nescaya sekolah aku akan kembali berada pada landasan kecemerlangan. Perasaan ini bercampur baur antara terharu dan gembira.

Kalau program ini boleh dipanjangkan kepada 2 ke 3 hari nescaya nilai kerjasama, kesepakatan dan semangat bekerja satu pasukan akan dapat diterapkan dalam organisasi sekolah. Aktiviti senamrobik merupakan aktiviti pembuka tirai dan diakhiri dengan aktiviti Flying Fox.

Namun di sebalik semua itu ada peristiwa yang menyedihkan apabila salah seorang guru sekolah aku terlibat dalam kemalangan jalan dan cedera parah. Pada pagi tadi cikgu tersebut sempat mengikuti semua aktiviti yang dijalankan. Namun malam tadi aku mendapat tahu dari seoarang kawan yang mengatakan rakan sekerja aku ni accident di Bidor. Seorang anaknya koma dan seorang lagi anaknya patah kaki. Manakala Cikgu tersebut patah tulang rusuk dan terpaksa dihantar ke hospital Ipoh.

Semoga semua pembaca Blog dapat mendoakan Cikgu tersebut dan anak-anaknya selamat dan cepat sembuh......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...