Nuffnang

Pengikut

Selasa, 12 Oktober 2010

ESQ PARENTING Feel The Expirience, Get A Meaningful Life


Sudah lama aku menunggu tarikh keramat 10.10.2010 untuk menghadiri program ESQ Parenting yang julung kalinya diadakan di Malaysia. Walaupun akhir-akhir ini ESQ dilanda kontroversi setelah diharamkan di wilayah, namum program ESQ terus terus menjadi pilihan rakyat Malaysia.

Dengan kahadiran panel penasihat syariah ESQ maka terjawablah semua kemusykilan yang timbul. Kehadiran pengarah SPRM Malaysia Datuk Seri Abu Kassim Mohamed sebagai salah seorang peserta yang megikuti program dari awal sehingga ke akhirnya menjadikan suntikan motivasi kepada semua peserta bahawa sebenarnya ESQ berada pada landasan yang betul.

Setakat ini aku tidak nampak apa-apa kepincangan ESQ dalam menjalankan programnya. Malahan master trainer Pak Ary Ginanjar menyatakana ubah lah apa yang salah beliau sedia menerima semua cadangan dan saranan dengan fikiran yang terbuka. Malahan beliau sedia bermuzakarah secara berdepan dengan sesiapa sahaja yang masih meragui ESQ.

Bacaan Doa Dato` Hj Nooh bin Hj. Gadot mantan mufti Johor amat menyentuh hati. Program diakhiri dengan titisan air mata Tan Sri Dato` Abdul Kader bin Talip mantan mufti wilayah persekutuan dan tokoh pendakwah yang tersohor di Malaysia. Dato` Abdul Kader Talip sempat menyatakan bahawa walaupun beliau telah menuntut ilmu agama daripada pelbagai tokoh-tokah agama di negara Arab namun tidak sama seperti apa yang disampaikan Pak Ary.

Menurutnya lagi Ilmu yang disampaikan oleh Pak Ary disampaikan dengan penuh hikmah, halus dan mampu menyentuh hati manusia. Hanya satu harapannya untuk mengangkat kembali Tamadun Islam pada landasan yang sewajarnya. Bagi yang belum mengikuti ESQ dan hanya mendengarnya dari jauh sertailah mana-mana seminar yang dianjurkan ESQ. Rasai sendiri pengalamannya barulah layak anda menilainya seperti moto ESQ "Feel The Experience, Get A Meaningful Life"
Semoga ESQ terus berkembang subur di Malaysia dan seluruh dunia. Melalui dan merasai serta terlibat secara langsung dalam seminar ESQ memang tidak terucap dengan kata-kata. Apa yang pasti rupa-rupanya apa yang selama ini dicari oleh jiwa yang kosong ini ada jawapannya dalam ESQ....Yel ESQ... Satria Esq go go go, Satria esq Fight fight fight, Satria ESQ Win Win..Esq 1...6...5... Yes..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...