Nuffnang

Pengikut

Sabtu, 30 Oktober 2010

ALPHA : Terima kasih Tuhan


Kejadian hilang barang memang kerap kali berlaku. Memang memeritkan apabila barang memang hendak kita gunakan hilang. Sedangkan kita amat pasti yang barang itu memang sudah diletakkan ditempat yang sepatutnya. Kadang-kadang hati rasa panas juga memandangkan mengapa barang tersebut hilang sedangkan kita amat pasti barang tersebut telah diletakkan di tempat yang selalu diletakkan.

Umpamanya kejadian bulan lepas apabila bukti pembayaran aku melalui ATM iaitu resit untuk satu seminar hilang. Sedangkan aku amat pasti bahawa semua resit-resit pembayaran selalunya aku letakkan di dalam bekas khas di rumah atau pun di dalam beg duit. Ngelabah juga dibuatnya.. maklumlah tanpa resit tersebut aku terpaksa membayar sekali lagi untuk menghadiri seminar tersebut.

Habis semua bahagian rumah dipunggah untuk mencari resit yang cenonoit itu. Setelah kecewa mencarinya... aku pun pun mohon di dalam hati secara berbisik kepada tuhan dengan proses diulang-ulang ala-ala teknik Alpha yang diajar oleh Dr. Azizan... Tak sampai beberapa minit tiba-tiba aku ternampak resit tersebut betul-betul di atas lantai. Aku tak pasti sama ada resit itu memang ada di situ ataupun ,............. Sebab sebelum itu sudah beberapa kali aku lalu di lantai tersebut. Namun apa pun sebabnya terjumpa resit tersebut aku tetap berterima kasih kepada tuhan.

Kejadian kedua baru berlaku sebentar tadi...... Esok aku kena attend seminar Osman Affan. Semasa aku hendak keluar rumah untuk menghantar surat jemputan ke Bidor untuk satu program NGO tiba-tiba kunci kereta aku tidak dijumpai.. Alamak macam mana ni... esok pagi-pagi nak ke KL. Jenuh juga aku mencarinya.... Aku semakin gabra... jenuh tempat-tempat yang aku rasa ada kunci tersebut aku geledah.

Memang setiap kali sampai ke rumah aku meletakkan kunci tersebut di dua tempat sahaja. Di meja makan atau dalam kotak berhampiran PC aku... Namun setelah berpuluh kali aku mencari di dua tempat tersebut dan ditempat-tempat lain akhirnya aku mengalah dan berasa letih. Sekali lagi aku berbisik pada tuhan dengan bisikan yang berulang-rulang...

Kemudian perasaan ini rasa seperti ingin mencari semula di dalam kotak berhampiran PC aku. Di bawah kotak tersebut memang ada laci tempat aku menuyimpan dokumen dan bahan-bahan personel aku. Sebelum ni pun aku dan anak aku sudah mencarinya di situ . Apabila kau tarik laci tersebut sambil menguis beg kecil berwarna hijau yang terdapat di dalamnya tiba-tiba ternampak kunci tersebut... Sekali lagi aku mengucapkan terima kasih tuhan... terima kasih tuhan..

Yang menghairankan aku laci tersebut memang bertutup... jarang dibuka... dan memang tak pernah aku meletakkan kunci tersebut memandangkan laci tersebut terdapat di bahagian bawah... Apa pun terima kasih tuhan.... Kadang-kadang berguna dan menjadi juga teknik Alpha ini... Sekali lagi TERIMA KASIH TUHAN... dapat le aku ke KL esok untuk menimba ilmu daripada Osman Affan sifu aku.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...