Nuffnang

Pengikut

Ahad, 30 Mei 2010

Mengapa penyakit tak sembuh setelah banyak menggunakan herba

Aku memang selalu ke stokis HPA untuk membeli barang keperluan rumah seperti sos tomato,sos cili, kicap, ayam organik, jus mangga, jus rosele dan pelbagai barang lagi. Semasa menunggu Q untuk membeli barang aku terdengar perbuualan ini. Lebih kurang macam ni le bunyinya.
"Ayah akak dah makan produk kencing manis ni lama dah, mula-mula makan dulu turun kencing manisnya, tetapi akhir-akhir ini macam tak berapa rasi". Jawab budak yang jaga kaunter "Akak kena tambah dosnya dan kena tambah produk lain".

Aku rasa macam nak menyampuk je. Tapi aku pendamkan sahaja. Sebenarnya macam nilah aku nak cerita satu konsep yang orang tak paham apabila menggunakan herba sebagai perawatan. Sebenarnya bukan sahaja herba apa sahaja ubatan moden atau tradisional menggunakan kaedah yang sama.

Baca kenyatan ini kuat-kuat ye. TINDAKAN YANG SAMA AKAN MENGHASILKAN KEPUTUSAN YANG SAMA. JARANG TINDAKAN YANG SAMA MENGHASILKAN KEPUTUSAN YANG BERLAINAN. Apa kaitanya kenyataan ini dengan situasi di atas.

Begini, dulu aku biasa sangat jual herba ni, ramai yang puilih penyakitnya setelah menggunakan herba yang aku jual dengan izin Allah. Soalnya mengapa?. Mengapa?.... Macam ni pada peringkat awal menggunakan herba anda dinasihatkan untuk jaga makan, kurang makanan berlemak bergula dan makanan masin. Memang semua peraturan ini dipatuhi. Maka sudah pastilah dengan bantuan khasiat herba penyakit tersebut cepat sembuhnya.

Ada pelanggan aku yang sepatutnya operation jantung, tak jadi operation. Ada pelanggan aku yang dulunya lelah sembuh lelahnya. Tak kurang juga yang mengidap kencing manis dan darah tinggi beransur pulih penyakitnya. Mengapa agaknya ya?. Jawapannya sama gabungan antara keyakina emosi yang positif, jaga pemakanan dan khasiat herba akhirnya badan kembali berfungsi secara normal. Ditambah dengan senaman hasilnya memang diluar jangkaan.
Tetapi setelah lama menggunaka sesuatu herba kekuatan emosi positif semakin longgar, makanan yang sama menyebabkan kita menghidap sesuatu penyakit mula diambil dengan kuantiti yang tak terkawal dan ada yang meninggallkan atau kadang-kadang makan kadang-kadang tidak produk herba tersebut.

Akhirnya mereka ini kembali mengidap penyakit yang sama. Ini yang aku maksudkan TINDAKAN YANG SAMA MENGHASILKAN KEPUTUSAN YANG SAMA. Setelah lama tidak menjual herba aku masih mencari kaedah yang paling baik untuk penyakit terus hilang dari badan dan kita boleh menikmati makanan yang kita suka dalam kadar yang terkawal. Akhirnya aku bertemu dengan tulisan seorang pakar perubatan Alternatif Jerman Dr. Snider.


Bersambung dalam n3 seterusnya.......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...