Nuffnang

Pengikut

Ahad, 27 Mei 2012

Tok leh nok tubit

Semasa menonton persembahan Search di TV 1 dalam program gegar olimpik sempena hari belia Negara di Putrajaya terdapat satu kejanggalan yang amat ketara. Amy macam susah nak ikut muzik yang dimainkan. Mungkin disebabkan Search diiringi oleh Joe Wings. Nampak ketara sangat ketidak serasian antara Joe dan Search semasa Amy menyanyikan lagu Cinta buatan Malaysia. Mulanya syok jugek dengor Amy nyanyi lagu tu maklum le ...lagu tu lagu lama dari album pertama. Semasa konsert double trouble ok je Joe main ngan Search.

Ke mana agaknya Kid yek....Nampak macam Joe Wing hanya jadi terjun disebabkan ketiadaan Kid. Lagu kedua lagu Isi dan kulit nampak macam ok tetapi masa nak ending ada sikit masalah. Punya le lama nak ending....tak jumpa-jumpa jalan keluar....terlampau panjang muziknya sehingga tak jumpa ending...berulang-ulang kali Joe dan din bermain di chord yang sama.

Teringat aku masa menyaksikan konsert Yamaha tidak lama dulu berlaku kejadian yang sama jugek. Aku dapat saksikan betapa sukarnya Hillary dan arwah Samad nak mencari ending lagu (tajuk lagu aku dah tak ingat). Disinilah aku lihat betapa profesionalnya seorang pemain gitar professional yang aku dah tak ingat namanya mengendingkan lagu tersebut. Melihatkan lagu tersebut tak sampai ke ending...dia pun enter frame...Akhirnya baru lagu tersebut selesai.

Dan semasa konsert tersebut ternyata bertapa bagusnya permainan pemain gitar profesional  tersebut berbanding dengan Hillary dan Samad. Kalau kat Malaysia ni rasanya Hillary dan Samad tu le antara yang terbagus...Namun apabila mereka bermain dalam konsert Yamaha ternyata ramai lagi yang bagus dari deme tu...Berbalik kepada konsert Search tadi.....Rasa kecewa juga... ingatkan Search boleh Swing habis-habisan...Namun banyak benda yang spoil..........Apapun peweettttttt..

2 ulasan:

  1. gile siol, rock kapak lu ahahaha


    saya dengar M. nasir je, lagu mustika. dok ulang2 60x hahaha

    BalasPadam
  2. lu macam member gua,,, satu lagu berulang-ulamg kali di dengor....lagu M. Nasir gak tajuk je gua dah lupa bro

    BalasPadam

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...