Nuffnang

Pengikut

Selasa, 29 Mei 2012

SHARE....

Banyak sangat yang aku tahu tetapi orang tak tahu..Memang aku nak share apa yang aku tahu dengan ramai orang...Aku nak memberi nilai tambah dalam hidup orang lain...Pengalaman yang aku kutip selama bertahun-tahun dalam bidang pendidikan dan dicampur dengan banyaknya buku yang aku baca serta ilmu-ilmu yang aku dapat dari pelbagai seminar dan program yang aku hadiri menyebabkan terasa banyaknya perkara yang aku ingin kongsikan.

Aku merasakan perkara tersebut sangat bermanfaat....Ditambah dengan pelbagai penemuan secara tidak sengaja terutamanya ketka mengajar di kelas hujung menjadikan apa yang aku tahu ini mampu memberi nilai tambah kepada hidup orang lain....Namun kalau aku berikan secara percuma pasti perkara ini tidak dihargai dan kurang impactnya....Pengalamann selama beberapa tahun mengendalikan seminar dan program pelajar menemukan aku satu formula yang akan menjadikan Win-win situation untuk aku dan mereka yang bakal aku sharekan apa yang aku tahu....

Aku berazam untuk menjenamakan semula program aku dengan satu bentuk yang lebih kemas, tersusun dan bersistematik...Kalau dipromosikan dengan betul Insyallah ia akan menjadi satu fenomena baru dalam dunia pendidikan...Simple tapi berkesan....Telah aku cuba kepada anak murid aku di kelas hujung dan kelas pandai.. ternyata ia berkesan...Untuk lebih ramai orang mendapat manfaatnya aku akan marketkan secara open market...

Dengan bantuan kawan-kawan yang ada dalam dunia pendidikan insyallah jaringannya akan menjadi luas..aku akan cuba di Daerah aku dahulu....Kalau berjaya akan aku kembangkan di daerah lain....Seterusnya mungkin ke seluruh negara...Aku membayangkan program aku akan dihadiri 2,000 ke 3,000 orang dalam satu masa seperti program-program yang dianjurkan oleh Mentor aku Dr. Azizan Osman... Dengan Mind Setting yang betul tak mustahil segala-galanya menjadi realiti.....

Sedang mencari nama yang sesuai......Satu nama yang terlintas ialah Smart Learning Otak Kanan...nanti aku citerkan dalam entry akan datang apa yang dimaksudkan Smart Learning Otak Kanan....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...